کسری ۱۷۰۰۰ میلیارد تومانی در نگهداری و تعمیر سالانه راههای کشور/ عدم تناسب بودجه ابلاغی در قانون بودجه با هزینههای راهسازی و پروژههای نیمهتمام
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عدم اجرای بهموقع عملیات تعمیر و نگهداری سالانه بزرگراهها و راههای اصلی میتواند باعث افزایش خرابی جسم راه و افزایش هزینههای آن به مبالغ بسیار سنگینتر بهصورت تصاعدی شود، تصریح کرد: این موضوع میتواند موجب ایجاد تبعات و عواقب نامطلوبی ازجمله افزایش زمان سیر، افزایش مصرف سوخت در هر دو بخش باری و مسافری، کاهش سطح خدمات، افزایش هزینههای استفاده از راه برای استفادهکنندگان، افزایش تصادفات جادهای و آسیبهای اقتصادی و اجتماعی مختلف شود. وی ادامه داد: وقتی براساس آمار رسمی حدود نیمی از جمعیت کشور مانند بسیاری از کشورهای دنیا دسترسی به خودروی شخصی ندارند، قطعا انجام هزینه از بودجه عمومی که سهم آحاد مردم است برای ارائه تخفیف در عوارض استفاده از جاده و سوخت به بخش محدودی که از آن بهصورت مستقیم استفاده میکنند، خلاف عدالت است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: چنانچه این قاعده عدالتمحور، ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات