مديرعامل توانير با اعلام عبور موفق صنعت برق از پيك ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،مديرعامل شركت توانير در آييني كه به مناسبت عبور موفق صنعت برق از دوره اوج مصرف برق تابستان 99 با حضور وزير نيرو و استاندار تهران در مركز پايش صنعت برق و در ارتباط ويديو كنفرانسي با ساير استانها برگزار شد، با اشاره به گرماي زودرس و افزايش 1.8 درصدي متوسط دماي هوا نسبت به سال گذشته كه با افزايش بيش از 2 هزار مگاواتي مصرف برق شبكه طي خرداد گذشته همراه بود، اظهار داشت: علاوه بر آن امسال هزار مگاوات نياز مصرف مشتركان جديد به همراه هزار مگاوات نياز صنايع جديد تامين شد كه در مجموع 4 هزار مگاوات افزايش را شامل مي شود و باعث شد تابستان سخت ولي افتخار آميزي براي صنعت برق رغم بخورد.
مهندس محمد حسن متولي زاده اقدامات صنعت برق طي تابستان امسال را 1.5 برابر از نظر پيك بار و 2 برابر از نظر انرژي، مثمر ثمر عنوان كرد كه اثر بخشي مديريت توامان عرضه و تقاضا را به اثبات رساند.
مديرعامل توانير ميزان آمادگي نيروگاهها و شبكه انتقال برق كشور طي تابستان امسال را صد در صد ذكر كرد كه در اين بين موارد محدودي از حوادث ناشي از فرسودگي شبكه نيز اتفاق افتاد كه با آمادگي تلاشگران صنعت برق ،به سرعت بازيابي شد.
وي راه اندازي مركز پايش صنعت برق به عنوان فرماندهي مديريت بار در سطح كشور كه با نرم افزارهاي ايراني و با همكاري و هماهنگي شركتهاي صنعت برق انجام شد را بسيار اثربخش عنوان كرد وافزود: امسال به دليل اقدامات مديريتي بعد از 10 سال پيك شب از پيك روز پيشي گرفت كه نشان مي دهد كاهش مصارف روشنايي بايد به عنوان اولويت در دستور كار قرار بگيرد.
مديرعامل توانير اقدامات مديريت بار و مصرف انرژي طي تابستان امسال را با 13 هزار ميليارد تومان صرفه جويي خريد برق از نيروگاههاي خصوصي همراه دانست و افزود: به رغم مديريت بار صنايع در ساعات پيك ،مصرف اين بخش بيش از 11 درصد افزايش يافت و محدوديتي براي بخش توليد ايجاد نشده است.
وي پيگيري برنامه هاي صنعت برق با همين شتاب را مستلزم حمايت از تعرفه پيك بحراني عنوان كرد كه در صورت  تصويب مراجع ذي ربط لازم است به عنوان يك اقدام الزام آور پيگيري و سازوكار اجرايي آن پياده سازي شود.
مهندس متولي زاده با تشكر از حمايتهاي معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ، از تلاش تمامي مديران بخشهاي توليد ،انتقال ،توزيع ، مراكز ديسپاچينگ و مركز پايش صنعت برق همچنين همكاري خوب صدا و سيما و فعالان رسانه اي ،نقش استانداران را در عبور موفق صنعت برق از پيك تابستان بسيار موثر عنوان كرد.
در ادامه اين مراسم كه با قدرداني از استانداران تهران ، خوزستان و فارس از طريق ويديو كنفرانس همراه بود، لوح تقدير و تنديس يادبود از سوي وزير نيرو به انوشيروان محسني بند پي استاندار تهران ،غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان و عنايت اله رحيمي استاندار فارس اعطاء شد.
دكتر محسني بند پي در اين مراسم صنعت برق را اثربخش ترين ،موثرترين و كليدي ترين زيرساخت توسعه پايدار عنوان كرد كه نقش آن در تامين سلامت و امنيت جامعه ،اشتغال ،رونق توليد و گسترش عدالت اجتماعي انكار ناپذير است.
استاندار تهران افزايش بهره وري را از جمله دستاوردهاي وزارت نيرو در دولت دوازدهم عنوان كرد كه در كنار آن اقدامات مديريت مصرف ،كاهش قيمت تمام شده خدمات ،افزايش راندمان نيروگاهها ،استفاده از انرژيهاي تجديد پذير و كاهش آلودگي زيست محيطي در حال اجراست.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات