مهندس حائري در سومين جلسه ستاد برق اميد تاكيد كرد؛ ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،در سومين جلسه ستاد "برق اميد" كه با حضور معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، مديرعامل و معاونان شركت توانير و ارتباط ويديو كنفرانسي با مديران عامل شركتهاي توزيع برق كشور در مركز پايش صنعت برق برگزار شد، مهندس همايون حائري طرح "برق اميد" را تضمين كننده منافع ملي و در راستاي اقدامات مديريت مصرف و كاهش تلفات عنوان كرد كه با توجه به نگاه مثبت مقام معظم رهبري و تاكيد رييس جمهور، مسووليت صنعت برق در اجراي اين طرح كه منافع ملي و توسعه اقتصادي كشور را به همراه دارد، به مراتب سنگين تر است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با قدرداني از تلاش شركتهاي توزيع در عبور موفق از پيك تابستان ،نوآوري را خصلت صنعت برق عنوان و تاكيد كرد: تك رقمي شدن نرخ تلفات شبكه در پايان سال گذشته و بيش از 5 هزارمگاوات صرفه جويي در پيك تابستان امسال كه با محدود كردن رشد پيك شبكه به يك درصد همراه بود ،بهره وري بالايي را براي صنعت برق در شرايط سخت اقتصادي رقم زد.
مهندس حائري طرح "برق اميد" را نوآوري جديد صنعت برق عنوان كرد كه در ارتباط منطقي با برنامه هاي مديريت مصرف و كاهش تلفات و تكميل كننده اين برنامه هاست و منافع ملي و توسعه اقتصادي كشور را تضمين مي كند.
وي با اشاره به اهميت نقطه نظرات و تجارب شركتهاي توزيع در شكل گيري دستورالعمل اجرايي طرح "برق اميد"، يكسان بودن باورها و نگاه به اين طرح ملي را حايز اهميت دانست و خواستار رفع پيچيدگيهاي پيش رو با اقدامات دقيق مهندسي و تعاملات اجتماعي با مشتركان شد.
مهندس حائري يكسان سازي ادبيات و مفاهيم مورد استفاده در اين طرح و هماهنگي كامل با ستاد توانير را حايز اهميت دانست و افزود: شركتها بايد آمار دقيقي از اقدامات و نتايج حاصل شده از اجراي طرح را جهت جمع بندي و پيگيري نتايج در ستاد در اختيار داشته باشند و برنامه ريزي ماهانه و هدفگذاري مشخص شركت تا پايان سال ترسيم شده باشد.
معاون وزير نيرو ايده پردازي را لازمه استحكام و پايداري اين طرح عنوان كرد و از شركتهاي برق خواست با ايده پردازي در شكل گيري روشها و چگونگي تعاملات اجتماعي در اين طرح كمك كنند.
وي تاكيد كرد:با پياده كردن اين طرح مي توانيم دوران تحول سازي را در صنعت برق شاهد باشيم و تحقق اين كار بزرگ نيازمند مطالعات بيشتر و همفكري و تبادل نظر براي يافتن روشهاي مناسب تر است.
"برق اميد" فرصت طلايي براي اصلاح مصرف برق در كشور
در ادامه اين جلسه مهندس محمد حسن متولي زاده مديرعامل شركت توانير با قدرداني از تلاشگران صنعت برق ،عبور موفق از تابستان 99 را دستاوردي افتخار آميز عنوان و تاكيد كرد: صنعت برق نشان داده قادر است تصميمات بزرگي مانند كاهش تلفات ،مديريت مصرف و عبور از پيك را با همفكري ،برنامه ريزي و پيگيري موثر با موفقيت به انجام برساند و اين توانمندي ،اعتماد وزير نيرو و مقامات عالي كشور به صنعت برق براي اجراي كارهاي بزرگتر را دو چندان ساخته كه مسووليت ما را سنگين تر مي كند.
وي طرح "برق اميد" را مشروط بر اينكه به خوبي اجرا شود، يك فرصت طلايي براي اصلاح مصرف برق در كشور توصيف كرد كه تمامي مشتركان خانگي را تحت پوشش دارد و براي هريك از بخشهاي پر مصرف ،خوش مصرف و كم مصرف، برنامه اي مشخص تدارك ديده شده و هدف اصلي آن اصلاح مصرف برق و بهره مندي مشتركان، صنعت برق و كشور است.
مديرعامل توانير يادآور شد: در اين طرح فقط مشتركان خانگي تابع هدف هستند و حدود 8.5 ميليون مشترك كم مصرف ،16.5 ميليون مشترك خوش مصرف و 4.5 ميليون مشترك پر مصرف در كشور وجود دارد و بايد مشتركان را از اينكه در كدام دسته مصرفي قرار دارند مطلع كنيم.
وي خاطر نشان ساخت:مشتركان علاوه بر كسب اطلاع از راهكارهاي اصلاح مصرف برق و استفاده از مزاياي كاهش تعرفه هاي پلكاني ،مي توانند با نصب پنلهاي خورشيدي در پشت بام منازل ، بخشي ازبرق مورد نياز خود را تامين كنند.
مهندس متولي زاده با تاكيد بر اهميت اين طرح ، از مديران عامل شركتهاي توزيع برق خواست در خصوص روشهاي آموزش و ايده پردازي صنعت برق را در اجراي موفق طرح كمك كنند.
در ادامه اين جلسه كه با ارايه توضيحات طرح از سوي مهندس غلامعلي رخشاني مهر معاون هماهنگي توزيع توانير همراه بود، مديران عامل شركتهاي توزيع برق كشور عزم شركتهاي متبوع خود بر اجراي اين طرح ملي را اعلام و به تبيين نقطه نظرات و ديدگاههاي اصلاحي پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات