افزایش ۲۶ درصدی ارتباط میان شهروندان و ۱۳۷ مشهد در مرداد ماه ۹۹
![افزایش ۲۶ درصدی ارتباط میان شهروندان و ۱۳۷ مشهد در مرداد ماه ۹۹ افزایش ۲۶ درصدی ارتباط میان شهروندان و ۱۳۷ مشهد در مرداد ماه ۹۹](https://news.mashhad.ir//parameters/mashhad/modules/cdk/upload/content/news/203802/resized_df82e7d5-3913-42e7-80b8-c4b63d89d5b3jpg.jpg)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری، ۶۱ هزار و ارتباط با استفاده از درگاه های ده گانه میان شهروندان و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برقرار شده است که طی آن، کارشناسان این مرکز، ۷۹ هزار و ۲۵۲ دقیقه با شهروندان به مکالمه نشسته اند که این رقم در مرداد ماه سال گذشته، ۴۸ هزار مورد بوده است، یعنی شاهد افزایش ۲۶ درصدی ارتباط میان شهروندان و مرکز ۱۳۷ در مردادماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار شهروند، در لحظه تماس و به صورت آنی، اطلاع رسانی و اقناع سازی شده اند، افزود: به طور کلی با پیگیری کارشناسان این مرکز و تلاش عوامل اجرایی معاونت ها، مناطق، سازمان ها، شرکت های وابسته شهرداری، در ماه گذشته، ۵۳ درصد از درخواست های قابل پیگیری ثبت شده شهروندان انجام شده و مشکل شهروند در این حوزه رفع شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۶۲ درصد بوده است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: در ماه گذشته، ۳۴ هزار و ۹۶۴ شهروند برای اولین بار با ۱۳۷ تماس گرفته و درخواست های خود را در حوزه های مختلف مدیریت شهری مطرح ساخته اند.
رمضانی فرخد خاطرنشان کرد: مهمترین و پرتکرارترین درخواست های شهروندان از شهرداری، که در تماس به ۱۳۷ در مرداد ماه سال جاری مطرح شده است؛ شامل نظارت بر ساخت و سازها، توسعه و نگهداری فضای سبز و رفت و روب و شست و شو بوده است که در مرداد ماه سال گذشته نیز، شهروندان دقیقا همین موارد را به عنوان سه موضوع نخست، از مدیریت شهری مطالبه کرده اند با این تفاوت که اولویت اول در سال گذشته، توسعه و نگهداری فضای سبز بوده و نظارت بر ساخت و سازها در جایگاه دوم قرار داشت.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد درخواست های مردمی به ترتیب در مناطق دو، ۹ و سه بوده است اما بیشترین انجام درخواست های مردمی و حل مشکل شهروند به ترتیب در مناطق پنج، ۱۰ و ۱۱ هرکدام با ۶۳ درصد، منطقه چهار با ۶۰ درصد و منطقه یک با ۵۷ درصد است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: همچنین بیشترین تعداد درخواست های مردمی در میان سازمان های شهرداری در سازمان های اجتماعی فرهنگی، اتوبوسرانی و مدیریت پسماند بوده است اما سازمان های مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه با ۹۶ درصد، مدیریت پسماند با ۸۰ درصد و مدیریت تاکسیرانی با ۷۳ درصد، بیشترین میزان انجام کار و حل مشکل شهروند را دارا بوده اند.
نظرات