حمایت دغدغه‌مند شورای پنجم اقشار آسیب‌پذیر از  ...

حمایت دغدغه‌مند شورای پنجم اقشار آسیب‌پذیر از ...

حمایت دغدغه‌مند شورای پنجم اقشار آسیب‌پذیر از کرونا

شنبه؛ جلسات کمیسیونی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، در جلسه این هفته کمیسیون برنامه‌وبودجه در خصوص لایحه تعیین تعرفه بهای خدمات استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی، اصلاح مصوبات اختیارات شهردار در قراردادهای شهرداری و لایحه و طرح‌های مرتبط با اقدامات حمایتی در خصوص کاهش پیامدهای گسترش ویروس کرونا بحث شد.

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی نیز لایحه مجوز انعقاد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد المان‌های هوشمند شهری در سطح شهر و آیین‌نامه اجرایی هزینه کرد ۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری بر اساس مصوبات شورای اجتماعی محلات و نظرات مردمی موضوعاتی بود موردبررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک دو برنامه داشت که در ابتدا مراسم تقدیر از پارکبانان امانت‌دار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی و سپس مراسم ارتقای تکنولوژی پارکینگ مکانیزه باغ ملی را برگزار کرد.

وی در این دو جلسه گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، موضوع افزایش رضایت عمومی شهروندان از سیستم پارک‌های حاشیه‌ای پیوسته مدنظر بوده و خوشبختانه قدم‌های ارزشمند و موفقی هم در این جهت انجام‌شده است؛ در کنار سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای مدیریتی، نقش پارکبانان در این افزایش رضایتمندی کاملاً محسوس است.

مجتبی بهاروند افزود: بسیار خرسندیم که با تکیه‌بر ظرفیت‌ و توان داخلی، به‌صورت پایلوت، تکنولوژی پارکینگ مکانیزه باغ ملی که درگذشته فاقد ایمنی بوده، ارتقاء پیداکرده است.

جلسه کارگروه ویژه بررسی پروژه‌های قطار شهری با در خصوص وضعیت پیشرفت پروژه خط ۴ قطار شهری تاکنون و بررسی موانع و مشکلات آن و جلسه کارگروه فرهنگ و هنر جهت بررسی فاز دوم طرح پژوهشی شناسایی الگوهای تعامل مؤثر شهرداری با هنرمندان و طرح معافیت‌ها و مشوق‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیز برگزار شد.

آخرین رویداد شنبه هم‌نشست مردمی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار مشهد در مسجد جامع ابوالفضل(ع) با ساکنین شهرک شهید باهنر و شهید رجایی بود.

یکشنبه؛ بررسی پرونده های شهروندان
کمیته‌های نظارتی این هفته در مناطق ۵، ۸، ۹ و ثامن تشکیل جلسه دادند.
کمیسیون خدمات شهری برای بررسی شرح خدمات مطالعاتIDF مشهد، طرح اعمال محدودیت زمانی در فعالیت‌های مزاحم، دارای آلودگی صوتی و ایجادکننده محدودیت ترافیکی کارگاه‌های ساختمانی تشکیل جلسه داد و کارگروه تخصصی پژوهشی دعاوی و املاک نیز در جلسه خود به بحث در مورد لایحه ایجاد ناحیه (زون) فناوری و نوآوری مشهد و شرایط بهره‌برداری از آن، همچنین تقاضای اعمال کاربری مجاز منطبق بر آخرین طرح تفصیلی مصوب برای زمین واقع در جنب دیوان محاسبات پرداخت.

نشست هم‌اندیشی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت با حضور محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد و مسئولان اجرایی ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس خراسان رضوی آخرین رویداد یکشنبه بود.
اخبار یکشنبه
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد، احمد نوروزی از آغاز روند اجرایی طرح «حرمشهر» باهدف جان‌بخشی به فضای اطراف حرم رضوی و احیای حیات اجتماعی در این منطقه خبر داد.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار هم در گفتگویی گفت: بسته تشویقی مناطق کم‌برخوردار، گامی مؤثر در جهت اصلاح کالبد شهری است. مسلم است که مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شهر مشهد به حیث کالبدی، از ریزدانگی، معابر کم‌عرض، ساخت‌وسازهای ناپایدار و غیراستاندارد و ... رنج می‌برد و امیدواریم با بهره‌گیری از بسته تشویقی، بتوان نقش بسزایی در بهبود شرایط ایفا کرد.
دوشنبه؛ تسریع در طرح نوسازی آبکوه
صد و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد. مصوبات این جلسه عبارت بود از:
طرح‌ها و لوایح در خصوص اقدامات حمایتی به‌منظور کاهش پیامدهای گسترش ویروس کرونا،
لایحه تعیین تعرفه بهای خدمات استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی، لایحه بسته تحقق‌پذیری اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه.

رئیس شورای شهر مشهد در آغاز این جلسه گفت: فداکاری و ایثارگری کادر درمان، غیرقابل‌جبران است.
محمدرضا حیدری افزود: هم‌زمان با آغاز ماه محرم، در سطح شهر، مراسم عزاداری مختلفی در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجادشده که خوشبختانه رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم هم رضایت‌بخش بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور این جلسه هم اظهار کرد: هماهنگی و تعامل شورای پنجم به‌طور محسوسی سیمای شهر را تغییر داده است.
علیرضا شهریاری تاکید کرد: هماهنگی و تعامل شورای اسلامی شهر، با مدیریت شهرداری و تلاش آن‌ها توانسته است سیمای شهر را به‌طور قابل محسوسی تغییر دهد. این خبر مسرت بخشی است که ریاست شورای اسلامی شهر در جدیدترین اظهارنظر خود از انجام پروژه‌های 8 هزار میلیارد تومانی در سطح شهر خبر می‌دهد.

محمدحسین ودیعی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد نیز مصوبه این جلسه شورا در خصوص حمایت از اقشار مختلف مردم و کسب‌وکارهای شهر که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند را تشریح کرد.

جلسه کمیسیون اقتصادی هم به موضوع بررسی لایحه الحاقیه قرارداد سرمایه‌گذاری احداث پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب لوکال پارک ملی چهل بازه اختصاص داشت.

سه‌شنبه؛ ادامه بررسی طرح تفصیلی حوزه برنامه‌ریزی مرکزی
کمیسیون شهرسازی و معماری شورا این هفته در خصوص بهای اصلاحی خدمات آیین‌نامه اجرایی برون‌سپاری خدمات و اصلاح مصوبه رونق بخشی به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری و بررسی موضوع پروژه‌های خدمت زیباسازی بحث کرد.

در جلسه کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی شورا مطالعات طرح تفصیلی حوزه برنامه‌ریزی مرکزی بررسی شد و رئیس شورای شهر نیز در نشستی با دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرداری شرکت کرد. نشست اجرایی سازی مصوبه بسته‌های تشویقی محلات هدف بازآفرینی دیگر رویداد سه‌شنبه بود.

رئیس شورای شهر مشهد در نشست مشترک با جمعی از فعالان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان بر تسریع در پاسخگویی به شهروندان با تقویت تعامل مدیریت شهری و سازمان نظام‌مهندسی تاکید کرد.

محمدرضا حیدری افزود: متأسفانه نظام ارجاع و بحث‌های مربوط به این حوزه با برخی مشکلات مواجه است و امیدواریم در سایه تعامل و همراهی بتوانیم موجب تسهیل و تسریع در فرآیند پاسخگویی به شهروندان شویم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد نیز از وقفه یک‌ماهه در ارائه طرح حوزه میانه شرقی به شورای شهر خبر داد و گفت: طرح حوزه مرکزی شهر مشهد با حساسیت بالا در حال بررسی است.

محمدهادی مهدی نیا افزود: حوزه مرکزی شهر مشهد، قلب تپنده اقتصادی و یکی از قطبهای فرهنگی، تاریخی، هویتی و قدیمی بوده و لذا بررسی طرح آن‌هم از حساسیت بالایی برخوردار است.

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد هم در گفتگویی با خبرنگار ما تأکید کرد: باید توجه داشت که برای تحقق درآمدهای شهرداری، پیوسته رضایت شهروندان را مدنظر داشته باشیم و برخوردهای ما عادلانه و توام با عدالت باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در نشست با دبیران امربه معروف و نهی از منکر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند تغییر گفتمان و روش‌ها هستیم؛ با قدم برداشتن در مسیر صحیح و بکارگیری شیوه‌های درست می‌توان به اثربخشی این فریضه و ماندگاری آن کمک کرد.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در جلسه اجرایی سازی مصوبه بسته‌های تشویقی بازآفرینی تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری در خط مقدم بازآفرینی قرار دارند پس ما باید پیش‌نیاز فرآیندهای بازآفرینی را برای آن‌ها فراهم و نسبت به تعریف و اطلاع‌رسانی عمومی آن‌ها اقدام کنیم.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز در گفتگویی تاکید کرد: شهرداران مناطق باید باورمند به بازآفرینی باشند؛ اهمیت بازآفرینی برای شورای پنجم بیشتر از یک تقاطع چندسطحی و یا پروژه‌های بزرگ‌مقیاس است و باید در این دوره از مدیریت شهری به نتیجه برسد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در جلسه اجرایی سازی مصوبه بسته‌های تشویقی بازآفرینی نیز اظهار کرد: تمامی ضوابط اجرایی، نحوه اقدام، ملاک‌های تصمیم‌گیری و ... در چارچوبه شهرسازی باید تا پایان شهریورماه روی سیستم‌های شهرداری بارگذاری شود و شهروندان بتوانند از مزایا و امتیازات آن بهره ببرند و خواسته‌های آن‌ها را پاسخگویی کرد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در جلسه اجرایی سازی مصوبه بسته‌های تشویقی بازآفرینی گفت: بسته مشوق‌های بازآفرینی که اخیراً توسط شورای شهر مشهد به تصویب رسیده، تحول عظیمی در حوزه بازآفرینی خواهد بود.
چهارشنبه؛ بازدید و نشست
‌‌دیدار رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی با محمدرضا حیدری، رئیس شورا و محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری، برگزاری جلسه کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی، کارگروه تخصصی بودجه و حسابرسی شورای شهر مشهد با موضوع ادامه بررسی سیستم الماس در راستای استقرار سیستم بهای تمام‌شده در شرکت بهره‌برداری قطار شهری و بررسی و نحوه استقرار سیستم حسابرسی عملیاتی در شهرداری و بازدید رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران شهری از روند عملیات بهسازی و بازپیرایی شهربازی پارک ملت ازجمله رویدادهای این روز بود.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در بازدید از شهربازی پارک ملت گفت: خوشبختانه با تخصیص اعتبار متناسب، تمامی دستگاه‌های شهربازی پارک ملت استانداردهای لازم را اخذ کرده‌ و آماده بهره‌برداری هستند ولی به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان خدمات‌دهی به شهروندان وجود ندارد.
پنجشنبه؛ بازدید از بهشت رضوان

بازدید محمدحسین ودیعی، عضو شورا و رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد از بهشت رضوان به انجام رسید.

رمضانعلی فیضی، عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورا در بازدید از آرامستان بهشت رضوان اظهار کرد: در دوران کرونا توجه ویژه و درخوری به جامعه پزشکی و پرستاری شده ولی متأسفانه آن‌گونه که باید کارکنان آرامستان‌ها و سازمان فردوس‌ها موردتوجه قرار نگرفته‌اند؛ بر همه ماست که جایگاه این عزیزان زحمتکش و جان‌برکف را بیش‌ازپیش گرامی بداریم.

محمدحسین ودیعی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز در بازدید از آرامستان بهشت رضوان بیان کرد: شورای پنجم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مصوبات حمایتی مختلفی را ویژه اشخاص و کسبوکارهای آسیب‌دیده از کرونا داشته است؛ به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر، قدردان تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه و مجاهدانه کارکنان خدوم آرامستان‌های مشهد اعم از بهشت رضا(ع) و به‌ویژه بهشت رضوان بوده و خواهیم بود و انشالله در مصوبات حمایتی آینده این عزیزان را موردحمایت بیشتر قرار می‌دهیم.

همچنین جلسه کارگروه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند با موضوع هماهنگی نحوه اجرایی شدن بند ۲ مصوبه آئین‌نامه شیوه رسیدگی به کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری برگزار شد.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد از مصوبه‌ای در صحن علنی شورا شامل تخفیف‌ها و مشوق‌های متعدد و جذاب باهدف سرعت بخشی به پروژه بهسازی و نوسازی مشارکتی بافت فرسوده آبکوه با مشارکت مردم خبرداد.
همچنین مراسم تجلیل از خانواده شهیده خدمت «صدیقه سیدی» از شهدای مدافع سلامت با حضور شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد برگزار شد.

کلید واژه ها: کرونا - شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات