طرح برق اميد، فراگيرترين برنامه مديريت مصرف برق در كشور است/ برندگان اصلي طرح چه كساني هستند؟
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدحسن متولي زاده" مدیرعامل توانیر، در اين نشست كه ارتباط با مديران روابط عموميهاي شركتهاي توزيع نيروي برق نيز به صورت ويدئو كنفرانسي برقرار شده بود، ضمن تقدير از مجموعه روابط عموميهاي صنعت برق به دليل فعاليت گسترده و اثرگذار در تحقق برنامه 099 گفت: با توجه به اجراي برنامه هاي موفق مديريت بار در ميان مشتركان كشاورزي و صنعتي، دولت براي اجراي طرحي در همين زمينه و به منظور كنترل مصرف مشتركان خانگي نيز وارد عمل شد.
مديرعامل توانير با اشاره به اينكه طرح برق اميد ممكن است در ابتدا هزينههايي را به صنعت برق وارد كند، خاطرنشان كرد: در بخش برنامههاي مديريت بار صنايع و خانگي نيز، پاداشي در حدود 350 ميليارد تومان داده شد كه در نگاه نخست به نوعي ايجاد هزينه براي صنعت برق محسوب ميشود، اما با نگاهي عميقتر متوجه خواهيم شد كه از سرمايه گذاري 8 هزار ميليارد تومان براي ايجاد ظرفيتهاي جديد جلوگيري میکند.
وي سهم بخش خانگي از پيك مصرف را حدود 50 درصد و 33 درصد از مصرف انرژي كل كشور عنوان و اضافه كرد: با كنترل و بهينه سازي مصرف برق بخش خانگي، مي توان تاثير بسياري بر ميزان مصرف انرژي و كنترل پيك كشور گذاشت.
مديرعامل توانير نقش روابط عموميهاي صنعت را در آگاه سازي و فرهنگ سازي مشتركان بسيار موثر دانست و گفت: رمز موفقيت اين طرح آگاه سازي مشتركان است و براي اين كار بايد از شيوههاي نوين و مختلف استفاده كرد.
متوليزاده با انتقاد از كساني كه از اصطلاح برق رايگان براي اين طرح استفاده ميكنند، تاكيد كرد: برق رايگان نشده است، بلكه شيوه و نوع مصرف تغيير كرده است.
متولي زاده ادامه داد: در اين طرح مشتركاني كه بتوانند خود را با الگوهاي تعيين شده تطبيق دهند، از تخفيف صد درصدي بهاي برق بهرهمند خواهند شد، اما در صورتي كه مصرفشان بالاتر رود، بايد هزينه را به صورت كامل بپردازند.
دراين نشست همچنين مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق و رئيس كارگروه اطلاع رساني ستاد برق اميد در سخناني گفت: بخشي از راه برق اميد را در پيك مصرف پشت سرگذاشتيم و با اطلاع رسانيهاي خوب و برنامه هاي مديريت بار، پيك مصرف در محدوده يك درصد كنترل شد.
رجبي مشهدي با بيان اين كه هدف از اجراي اين طرح كاهش مصرف بخش خانگي است، اضافه كرد: اجراي صحيح اين طرح خواهد توانست پيك سال آينده را نيز كاهش دهد و به همين دليل روابط عموميهاي صنعت برق بايد اهتمام ويژهاي نسبت به اين طرح داشته باشند.
معاون برنامهريزي و امور اقتصادي توانير رويكرد و نگرش صنعت برق و وزارت نيرو تغيير كرده است، گفت: در گذشته رويكرد مبتني بر پاسخگويي به تقاضا و عرضه به ميزان ايجاد شده بود؛ به اين معنا كه هرچه نياز مصرف افزايش مييافت، ظرفيت بيشتري هم بايد ايجاد ميشد.
رجبي مشهدي ادامه داد: با اين حال اكنون شاهد تغيير رويكرد و نگرش در داخل صنعت برق هستيم چرا كه مديريت عرضه و تقاضا به صورت توامان بكارگرفته شده و در همين راستا طرح هاي مديريت بار در تابستان اجرا ميشود.
رئيس كارگروه اطلاع رساني ستاد برق اميد با بيان اين كه بايد تلاش كنيم در سال هاي آينده هم رشد پيك به يك درصد محدود شود، اظهار داشت: منابع انرژي ما نامحدود نيست و اين تغيير رويكرد نيز ناشي از همين محدوديت در منابع است و طرح برق اميد بزرگترين قدم در اين تغيير رويكرد به شمار ميرود كه به عنوان فراگيرترين طرح در حوزه مديريت مصرف، باعث درگير شدن همه مشتركان خانگي خواهد شد.
در اين نشست همچنين ابوذرصالحي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير نيز گفت: عملكرد روابط عمومي هاي صنعت برق در خصوص طرح برق اميد به صورت روزانه رصد و به منظور انتقال تجارب ارزشمند ايجاد شده، برگزيدگان در قالب جشنواره اي معرفي خواهند شد.
صالحي در عين حال از مديران روابط عمومي شركت هاي زيرمجموعه خواست تا به منظور هم افزايي بيشتر، نسبت به اشتراك گذاري فعاليت ها اقدام كننند.
وي همچنين بر استفاده حداكثري از ظرفيت هاي رسانه ملي، خبرگزاري ها و فضاي مجازي براي آگاه سازي و اطلاع رساني مشتركان تاكيد كرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرومديرعامل توانير با اشاره به اينكه طرح برق اميد ممكن است در ابتدا هزينههايي را به صنعت برق وارد كند، خاطرنشان كرد: در بخش برنامههاي مديريت بار صنايع و خانگي نيز، پاداشي در حدود 350 ميليارد تومان داده شد كه در نگاه نخست به نوعي ايجاد هزينه براي صنعت برق محسوب ميشود، اما با نگاهي عميقتر متوجه خواهيم شد كه از سرمايه گذاري 8 هزار ميليارد تومان براي ايجاد ظرفيتهاي جديد جلوگيري میکند.
وي سهم بخش خانگي از پيك مصرف را حدود 50 درصد و 33 درصد از مصرف انرژي كل كشور عنوان و اضافه كرد: با كنترل و بهينه سازي مصرف برق بخش خانگي، مي توان تاثير بسياري بر ميزان مصرف انرژي و كنترل پيك كشور گذاشت.
مديرعامل توانير نقش روابط عموميهاي صنعت را در آگاه سازي و فرهنگ سازي مشتركان بسيار موثر دانست و گفت: رمز موفقيت اين طرح آگاه سازي مشتركان است و براي اين كار بايد از شيوههاي نوين و مختلف استفاده كرد.
متوليزاده با انتقاد از كساني كه از اصطلاح برق رايگان براي اين طرح استفاده ميكنند، تاكيد كرد: برق رايگان نشده است، بلكه شيوه و نوع مصرف تغيير كرده است.
متولي زاده ادامه داد: در اين طرح مشتركاني كه بتوانند خود را با الگوهاي تعيين شده تطبيق دهند، از تخفيف صد درصدي بهاي برق بهرهمند خواهند شد، اما در صورتي كه مصرفشان بالاتر رود، بايد هزينه را به صورت كامل بپردازند.
دراين نشست همچنين مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق و رئيس كارگروه اطلاع رساني ستاد برق اميد در سخناني گفت: بخشي از راه برق اميد را در پيك مصرف پشت سرگذاشتيم و با اطلاع رسانيهاي خوب و برنامه هاي مديريت بار، پيك مصرف در محدوده يك درصد كنترل شد.
رجبي مشهدي با بيان اين كه هدف از اجراي اين طرح كاهش مصرف بخش خانگي است، اضافه كرد: اجراي صحيح اين طرح خواهد توانست پيك سال آينده را نيز كاهش دهد و به همين دليل روابط عموميهاي صنعت برق بايد اهتمام ويژهاي نسبت به اين طرح داشته باشند.
معاون برنامهريزي و امور اقتصادي توانير رويكرد و نگرش صنعت برق و وزارت نيرو تغيير كرده است، گفت: در گذشته رويكرد مبتني بر پاسخگويي به تقاضا و عرضه به ميزان ايجاد شده بود؛ به اين معنا كه هرچه نياز مصرف افزايش مييافت، ظرفيت بيشتري هم بايد ايجاد ميشد.
رجبي مشهدي ادامه داد: با اين حال اكنون شاهد تغيير رويكرد و نگرش در داخل صنعت برق هستيم چرا كه مديريت عرضه و تقاضا به صورت توامان بكارگرفته شده و در همين راستا طرح هاي مديريت بار در تابستان اجرا ميشود.
رئيس كارگروه اطلاع رساني ستاد برق اميد با بيان اين كه بايد تلاش كنيم در سال هاي آينده هم رشد پيك به يك درصد محدود شود، اظهار داشت: منابع انرژي ما نامحدود نيست و اين تغيير رويكرد نيز ناشي از همين محدوديت در منابع است و طرح برق اميد بزرگترين قدم در اين تغيير رويكرد به شمار ميرود كه به عنوان فراگيرترين طرح در حوزه مديريت مصرف، باعث درگير شدن همه مشتركان خانگي خواهد شد.
در اين نشست همچنين ابوذرصالحي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير نيز گفت: عملكرد روابط عمومي هاي صنعت برق در خصوص طرح برق اميد به صورت روزانه رصد و به منظور انتقال تجارب ارزشمند ايجاد شده، برگزيدگان در قالب جشنواره اي معرفي خواهند شد.
صالحي در عين حال از مديران روابط عمومي شركت هاي زيرمجموعه خواست تا به منظور هم افزايي بيشتر، نسبت به اشتراك گذاري فعاليت ها اقدام كننند.
وي همچنين بر استفاده حداكثري از ظرفيت هاي رسانه ملي، خبرگزاري ها و فضاي مجازي براي آگاه سازي و اطلاع رساني مشتركان تاكيد كرد.
نظرات