مراجعه به شركت‌هاي توزيع برق صفر مي‌شود

مراجعه به شركت‌هاي توزيع برق صفر مي‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامعلي رخشاني‌مهر" با بيان اينكه زيرساخت ارائه همه خدمات برق در شركت‌هاي توزيع به‌صورت غيرحضوري فراهم شده است، خاطرنشان كرد: تصميم بر اين است كه به‌ويژه در شرايط كنوني و درگيري جامعه با بيماري كرونا، حداقل 95 درصد از خدمات در زمينه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غيرحضوري ارائه شود.

رخشاني مهر با تاكيد بر اينكه پس از غيرحضوري شدن خدمات، مردم به هيچ عنوان ديگر نيازي به مراجعه در شركت‌هاي توزيع ندارند، یادآور شد: خدماتي مانند اخذ اشتراك، كنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از ديدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال 1380 به اين طرف، سوابق مصرف و غیره از جمله خدمات پس از فروشي است كه مشتركان مي‌توانند بدون مراجعه به شركت‌هاي توزيع آن را دريافت كنند.

معاون هماهنگي توزيع توانير اظهار داشت: در قالب اين فعاليت، حدود 40 خدمت كه تاكنون به صورت حضوري ارائه مي‌شد، از آذرماه به‌صورت غيرحضوري قابل ارائه است و اين طرح ارزش افزوده زيادي ايجاد و مراجعات به شركت‌هاي توزيع را به حداقل خواهد رساند كه باعث كمك به اقتصاد ملي، كاهش مصرف سوخت و حفاظت از محيط زيست خواهد بود.

وي با ارائه مثالي در اين زمينه با بيان اينكه سالانه حدود يك ميليون و 200 هزار مشترك جديد را جذب مي‌كنيم، توضيح داد:  هر كدام از اين مشتركان جديد گاهی چندين بار براي درخواست و پيگيري كارهاي خود به شركت‌هاي توزيع مراجعه مي‌كردند كه با انجام اين فعاليت جديد، ديگر هيچ نيازي به مراجعه نخواهند داشت.

رخشاني مهر ادامه داد: مشتركان جديد مي‌توانند به اين منظور از طريق سامانه برق من درخواست خود را ثبت و كد رهگيري دريافت كنند؛ همچنین مشتركان با اين كد رهگيري مي‌توانند در بخش پيام‌ها، رهگيري كارها را پيگيري کرده و همكاران ما موظف به پيگيري و پاسخگويي هستند.

وي یادآور شد: به محض ثبت هر درخواست يا خدمت، يك كد رهگيري به مشترك يا متقاضي داده مي‌شود كه با اين كد رهگيري مي‌تواند به صورت منظم از آخرين مراحل انجام كارها مطلع شود. همچنين در هر مرحله، مشتركان از طريق پيامك نيز در جريان انجام كار قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگي توزيع توانير از هموطنان خواست كه به ويژه در شرايط كنوني و درگيري جامعه با بيماري كرونا، با نصب سامانه برق من در گوشي‌هاي همراه يا سامانه تلفني 121 خدمات مورد نياز خود را دريافت و از مراجعه حضوري بپرهيزند.

رخشاني مهر همچنين با بيان اين كه شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات الكترونيك نيز به‌زودي قادر به ارائه خدمات برقي به مشتركان خواهند بود، یادآور شد: در عين حال اين سامانه در اختيار دفاتر ICT نيز قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شركت‌هاي توزيع و خروج از منزل، خدمات مورد نياز برقي خود را دريافت كنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات