شهروندان پاسخ استعلامات شهرداری را ظرف دو ساعت تا حداکثر دو روز دریافت می کنند

شهروندان پاسخ استعلامات شهرداری را ظرف دو ساعت تا حداکثر دو روز دریافت می کنند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری افزود: شهروندان از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی
https://eshahr.shiraz.ir
و تنها با اخذ عضویت  توسط شهروند و پس از طی گام های سامانه در هر زمان از شبانه روز می توانند پاسخ استعلامات خود را دریافت کنند.

مهندس بهادری افزود: در راستای  اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری و تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی و جلب رضایت شهروندان با ایجاد بستر شهری سالم  و انسان محور و همچنین به  منظور جلوگیری از هر گونه تردد غیر ضروری شهروندان، همکاران ما در مجموعه بزرگ شهرداری شیراز در تلاش هستند تا پاسخ این نوع استعلامات را ظرف ۲ ساعت تا حداکثر ۲ روز به شهروندان ارائه می کنند.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز با اجرای فاز اول پروژه شهروند سپاری با موضوع پاسخ استعلام آپارتمانهای مسکونی از بهمن سال ۹۷ به صورت پایلوت در منطقه ۴ کار خود را آغاز نمود و در ادامه تا مهر ماه ۱۳۹۸ کلیه مناطق شهرداری شیراز در پوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: در فاز دوم سامانه شهروند سپاری و نظر به شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال جاری و در راستای حفظ سلامت شهروندان وکاهش مراجعات برای انجام اموری همچون ثبت درخواست پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات، بارگذاری مدارک، مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی، صدور و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان  پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و ... این امکان برای شهروندان فراهم شده است.

بهادری افزود: شهروندان می توانند در زمان از شبانه روز  نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه ،عدم خلاف ، پایانکار و سایر استعلامات غیر از آپارتمانهای مسکونی که در فاز یک معرفی گردید شامل استعلامات زمین ، ساختمان مسکونی و تجاری و ... و آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی به صورت اینتر نتی اقدام کنند و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در فاز دوم  همچنان بخشی از خدمات رسانی شهرداری شیراز نیازمند حضور شهروندان است، گفت:  در فاز سوم با ایجاد کارتابل شهروندی ارتباط حضوری فی مابین شهروندان و شهرداری به حداقل ممکن کاهش می یابد که این خدمات در آینده ای نزدیک خدمت شهروندان محترم اطلاع رسانی می شود.

وی تاکید کرد: تلاش داریم در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری در ایجاد بستری سالم برای شهروندان، کاهش تردد های غیر ضروری و کسب رضایت حداکثری شهروندان گام بر داریم. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات