افزايش چشمگير فعاليت روابط عمومي هاي صنعت آب و برق/ روابط عمومي ها، بازوي ارتباطات و اطلاع رساني فعاليت هاي وزارت نيرو

افزايش چشمگير فعاليت روابط عمومي هاي صنعت آب و برق/ روابط عمومي ها، بازوي ارتباطات و اطلاع رساني فعاليت هاي وزارت نيرو

به گزارش پايگاه خبري توانير ، «صديقه ببران» روز چهارشنبه در آيين پاياني دومين جشنواره روابط عمومي هاي صنعت آب و برق كه با حضور وزير نيرو به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اين جشنواره در حالي برگزار مي شود كه خدمت رساني حداكثري و بهره گيري از تمام توان و دانش كاركنان صنعت در سال پاياني فعاليت دولت تدبير و اميد، بيش از گذشته مورد تاكيد بوده و نمود بارز آن قرارگرفتن مفهوم ساز و كارها در كنار ساخت و سازها در پويش ملي #هرهفتهالفب_ايران به عنوان تبلور همت و تلاش كاركنان صنعت آب و برق در خدمت رساني به مردم ميهنمان است.

وي افزود: اين مهم وظيفه روابط عمومي ها به عنوان بازوي ارتباطات و اطلاع رساني فعاليت هاي وزارت نيرو را كه فرآيندي سازوكاري است، دوچندان كرده و در مدت يك سال گذشته، فعاليت هاي روابط عمومي ها در صنعت آب و برق افزايش چشمگيري داشته است.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو خاطرنشان كرد: همچون جشنواره گذشته، اين دوره از جشنواره نيز در ادامه معرفي رويكردهاي نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامه هاي روابط عمومي هاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عمومي ها و رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيت ها، برگزار مي شود.
وي ، سنجش ميزان ارتقاي عملكرد روابط عمومي هاي صنعت از جشنواره گذشته تاكنون، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عمومي ها و زمينه هاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني، تعيين چارچوب سنجش وضعيت اقدامات انجام شده و تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير را از جمله اهداف اين جشنواره عنوان كرد.
ببران با اشاره به 14 محور اصلي جشنواره اظهار كرد: فراخوان آثار جشنواره دوم در محورهاي انتشارات و مستند سازي، ارتباطات درون سازماني، حضور در فضاي مجازي، ارتباط با پايگاه خبري وزارت نيرو، ارتباط با راديو- تلوزيون اينترنتي ، فرهنگ سازي و آموزش همگاني، تبليغات محيطي و رسانه اي، جشنواره و نمايشگاه، آموزش همكاران روابط عمومي و اصحاب رسانه، مديريت و برنامه ريزي، پژوهش و افكارسنجي و نوآوري و خلاقيت در نيمه فروردين ماه امسال از سوي دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو اعلام شد و شركت ها آثار خود را تا  پايان ارديبهشت ماه به دبيرخانه جشنواره ارسال كردند.
وي ادامه داد: همچنين به جهت اهميت پويش ملي #هرهفته_الف_ب_ايران در برنامه ها و چشم انداز وزارت نيرو، بخش ويژه اي براي فعال ترين شركت هاي استاني در رويداد پويش هر استان در نظر گرفته شد كه امروز از مديران روابط عمومي اين شركت ها به شكل ويژه قدرداني خواهد شد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو، به طور كامل الكترونيكي بودن جشنواره را ويژگي اصلي و خاص آن دانست و گفت: مرحله اول غربالگري و گزينش آثار در شركت هاي مادر تخصصي وزارت نيرو صورت گرفت و به همين منظور نرم افزار ويژه اي جهت سهولت ارسال و دسترسي به آثار و داوري آن طراحي شد.
وي در اين مرحله 6120 اثر در 13  محور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه در مقايسه با جشنواره گذشته رشد حدود 30 درصدي در آثار و 10 درصدي در تعداد شركت هاي استاني را نشان مي دهد كه بيانگر تلاش بيشتر روابط عمومي ها در برقراري ارتباط با مخاطبان و انعكاس تلاشها و خدمات ساير همكاران در وزارت نيرو و صنعت آب و برق است.
ببران اين آثار را شامل آثاري از 40  شركت توزيع نيروي برق، 34  شركت آبفاي شهري و روستايي ، 25 شركت آب منطقه اي، 12 شركت برق منطقه اي، و 17 شركت توليد نيروي برق و نيروگاه، به علاوه چهارشركت مديريت شبكه برق، ساتبا، توانير، موسسه تحقيقات آب و توانير و در مجموع  132 شركت عنوان كرد كه از سوي شركتهاي مادر تخصصي مورد ارزيابي اوليه قرارگرفت.
وي ادامه داد: از ميان اين آثار 2754 اثر به مرحله دوم داوري كه در دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو در گروه هاي تخصصي صورت گرفت راه يافته و  در نهايت، 704 اثر به مرحله داوري نهايي راه يافتند.
ببران در باره انتخابات هيات داوران جشنواره نيز گفت: رويكرد انتخاب داوران جشنواره دوم نيز مانند جشنواره اول علاوه بر سوابق آكادميك و مدارج علمي، مبتني بر پيشينه عملي در كار روابط عمومي بوده و به جهت كثرت آثار و تنوع محورهاي جشنواره، پنج نفر از شناخته شده ترين اساتيدي كه داراي سوابق درخشان در حوزه هاي علمي و عملياتي روابط عمومي هستند، كار داوري آثار اين دوره از جشنواره را بر عهده داشته اند و از اين حيث نيز يك گام به جلو برداشته شده است.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو  اضافه كرد: كميته داوران جشنواره دوم متشكل از "مهدخت بروجردي علوي" (مديركل سابق روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري) و "بيتا شاه منصوري" (عضو هيات علمي و مدير گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز) و "داود زارعيان" (عضو هيات علمي دانشگاه)، "عليرضا سپنجي" (مديركل روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست) و "احمد يحيايي ايله اي" (مديران و مدرسين حوزه روابط عمومي) بوده است.

23 استان حائز رتبه هاي اول تا سوم شده اند
وي با اشاره به رتبه بندي آثار گفت: اين كميته رتبه بندي 704  اثر راه يافته  به مرحله نهايي از 31 شركت را برعهده داشت كه در نهايت و بر اساس نتايج داوري 23 استان حائز رتبه هاي اول تا سوم شده اند.
ببران افزود: همچنين در اين مراسم از شركت آبفاي استان اصفهان به عنوان شركت برتر روابط عمومي هاي صنعت كه شش رتبه اولي را درجشنواره دوم داشته و نيز از مديران روابط عمومي سابق شركت هاي مادر تخصصي مهندسي آبفاي كشور و توانير كه به افتخار بازنشستگي نايل آمده و بار اصلي عملكرد سال گذشته بر دوش آنان بوده قدرداني خواهد شد.
وي در پايان از وزير نيرو، مديران ارشد شركت هاي مادرتخصصي، اعضاي كميته داوران و مجموعه وزارت نيرو تقدير كرد و گفت: اميد دارم دومين جشنواره روابط عمومي هاي صنعت آب و برق گامي موثر در جهت ارتقاي توان و دانش روابط عمومي هاي صنعت باشد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات