تقویت جایگاه ایران در ترانزیت منطقهای با افتتاح راهآهن خواف-هرات/ روزانه تا ۲ هزار کامیون در مرز دوغارون در انتظار انجام مراحل قانونی و گمرکی
عزتآبادی پور با بیان اینکه در این اوضاع اسفناک، یک روزنه امیدی ایجاد شده و آن ساخت مسیر ریلی هرات است، افزود: این پروژه خیلی طول کشید تا به اینجا برسد اما باز جای امیدواری دارد چراکه وقتی بار روی واگن قرار میگیرد و در مسیر ریلی حمل میشود، مسائل و موانع کاهش زیادی مییابد. وی با تاکید بر اینکه مسیر راه ابریشم مدرن نیازمند اتصال اروپا از طریق ریل خواف-هرات به افغانستان است یادآور شد: اکنون ما از طریق ترکیه و از مسیر راه ابریشم به چین و به اروپا وصل میشویم اما این مسیر ریلی، ترانزیت افغانستان به اروپا را مهیا میکند. گفتنی است خط آهن خواف -هرات، در چهار قطعه به طول ۱۹۱ کیلومتر در حال ساخت است که ۷۷ کیلومتر این خط آهن در داخل خاک ایران و ۱۱۴ کیلومتر دیگر آن در داخل خاک افغانستان احداث میشود. خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات