راه اندازی سامانه شهروند سپاری در مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز
به گزارش شهریار، میر یحیی نوحی اظهار داشت: با نگرش توسعه سرویس های شهروندی در ارائه خدمات الکترونیک سریع به شهروندان و یکپارچه سازی سامانه های شهرداری و همچنین در راستای ارتقاء رضایتمندی شهروندان به همت و تلاش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کلانشهر تبریز، سامانه شهروند سپاری، که امکان ثبت درخواست غیرحضوری، تمامی خدمات حوزه شهرسازی را تحت پوشش قرار میدهد، در مناطق ده گانه شهرداری تبریز راه اندازی شد.
نوحی با اشاره به قابلیت های سامانه شهروند سپاری افزود: خدمات در این سامانه بصورت عمومی و اختصاصی ارائه می شود، در خدمات اختصاصی پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران در فاز اول شهروندان می توانند بدون حضور در منطقه نسبت به ثبت درخواست های شهرسازی، پرداخت کلیه عوارض شهرداری و دریافت الکترونیکی زمان بازدید اقدام کنند.
نوحی در ادامه افزود: شهروندان ارجمند برای بهره مندی از خدمات سامانه بایستی ابتدا در سامانه عضو شوند که با ثبت نام در سامانه شهروند سپاری، کد اشتراکی برای ثبت نام کننده تعلق می گیرد، درخواست ها در سیستم ثبت شده و طبق برنامه ریزی منسجم و از پیش تعریف شده، توسط مسئولین بخش های مختلف هدایت می شود، در ادامه برای پیگیری درخواست، کد پیگیری تولید می گردد که این کد بصورت پیام کوتاه و همچنین در کارتابل شخصی به شهروند اطلاع رسانی می شود.
معاون مالی و اقتصادی فاوا ابراز داشت: گردش فرآیندی هر درخواست به نوعی است که کلیه فعالیت های انجام شده بر روی هر درخواست به صورت سیستمی در سامانه ثبت می شود، لذا در هرلحظه درخواست کننده (شهروند) می تواند وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.
نوحی خاطرنشان کرد: بدین منظور همشهریان محترم می توانند صرفا با مراجعه به سایت citizen.tabriz.ir و ثبت نام در سامانه ی مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به تشکیل پرونده، ثبت درخواست و پیگیری آن بصورت آنلاین اقدام کنند.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته صدور گواهی سریع بدون بازدید و طی مراحل اداری براساس سابقه با یک تایید در فاز دوم این پروژه عملیاتی خواهد شد.
کد کاربری در این سامانه، کد ملی شهروندان و رمز عبور شماره تلفن همراه هر شهروند می باشد که می بایست پس از اولین ورود نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز
نظرات