تصویر ناخوشایند از تهران ۱۴۰۰
اما از سوی دیگر عملا این قانون باعث شد شهرداری طی یک دهه گذشته روی این اعتبار پوچ حساب باز کند و این موضوع مانع از آن شد که مدیریت شهری به دنبال استقلال مالی و اعتباری برای تامین هزینههای حیاتی شهر از جمله توسعه حمل و نقل عمومی ریلی و مترو برود. در واقع به جای آنکه مدیریت شهری در این سالها عمده توان و ابتکار خود را صرف شناسایی و استفاده از ظرفیتهای شهر، مسیرهای مالی و اعتباری بکر از جمله جذب سرمایهگذار و استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه کند، بخش عمدهای از تامین بودجه مورد نیاز برای توسعه متروی پایتخت در انتظار اختصاص بودجهای فاقد ضمانت و تعهد از سوی قانون برای پرداخت به شهرداری قرار گرفته است. بررسیها نشان میدهد شهرداری تهران عظیمترین دارایی ملکی را در قالب زمین و ساختمان در پایتخت در اختیار دارد که دستکم در یک سال اخیر که بازار سرمایه به ...
متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد
نظرات