حجم پروژه‌های عمران، حمل و نقلی این دوره مدیریت شهری بی سابقه است

حجم پروژه‌های عمران، حمل و نقلی این دوره مدیریت شهری بی سابقه است

حجم پروژه‌های عمران، حمل و نقلی این دوره مدیریت شهری بی سابقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مسعود ریاضی در نطق پیش از دستور یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل، افزود: قطعا بدون تلاش، برنامه‌ریزی و همت نیروهای خدوم و زحمتکش شهرداری و معاونت محترم عمران، حمل و نقل و ترافیک و شخص جناب شهردار و همچنین حمایت‌های شورای شهر چنین مهمی به سرانجام نمی‌رسید.
وی با بیان اینکه تمام پروژه‌ها تحت عنوان مطالعات جامع حمل و نقل به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسیده است، اظهارکرد: برخی از این پروژه‌ها باید سال‌ها پیش اجرا می‌شده که با تاخیر روبرو است.
ریاضی تصریح کرد: در شرایط فعلی تاخیر بیشتر در اجرای پروژه‌های که مکلف به اجرای‌شان هستیم موجب ضرر و زیان‌های هنگفت خواهد شد، نباید فراموش کنیم زمانی که در سال ۹۶ این دوره از مدیریت شهری را تحویل گرفتیم قیمت تمام شده هر کیلومتر قطار شهری ۲۰۰ میلیاردتومان بود و اکنون قریب به ۵ برابر یعنی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومانی امروز به مرز ۴ میلیارد تومان رسیده است. هر متر مربع پیاده‌رو سازی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت۲.۵ برابری داشته است. دوچرخه سه دنده گیربکسی از ۵ میلیون تومان پارسال به ۱۲ میلیون تومان امسال افزایش نرخ داشته است لذا به تعویق انداختن تکالیف عمرانی به هر بهانه‌ای نوعی اتلاف بیت المال در طول زمانِ از دست رفته است.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرمشهد، با اشاره به اینکه بدیهی است یکی از مُدهای مهم و پاکِ حمل و نقل پیاده مداری است، خاطرنشان کرد: وجود پیاده‌روها توسعه یافته، اصولی و قابل استفاده یکی ازمعیارهای توسعه یافتگی شهرها است که متاسفانه آنگونه که شایسته بوده در شهر ما به آن پرداخته نشده است.
وی افزود: بر این اساس پیشنهاد شد که در مدت زمان باقیمانده با شعار نهضت پیاده‌رو سازی توجه ویژه به این موضوع داشته باشیم، که خوشبختانه در اصلاح بودجه نیز مبلغ مناسبی به بودجه سال ۹۹ اضافه شد و شهرداری در تلاش است که مطالعات سایر محور ها را برای درج در البوم بودجه سال۱۴۰۰ برساند.
وی به توجه مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل پاک اشاره کرد و گفت: بدیهی‌ست که پیاده مداری و توسعه مسیرهای دوچرخه اقدامات مهم و لازمی در زمینه حمل و نقل پاک هستند که این کاردر حال انجام است.
ریاضی افزود: در مورد توسعه مسیرهای دوچرخه نیز با تاکید و تایید همکارانم در شورای شهر به ویژه دکتر بهاروند پروژه هایی در سال گذشته انجام شده است.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرمشهد اضافه کرد: علاوه بر این شورای شهر مشهد اخیرا دو طرح خوب برای توسعه حمل و نقل برقی مصوب کردند که یکی تهیه طرح مطالعات جامع برقی سازی حمل و نقل شهر مشهد و دیگری مصوبه در خصوص موتور سیکلت‌های برقی است.
وی تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد آلودگی ناشی از موتور سیکلت‌های شهر چیزی هم اندازه‌ی اتوبوس های شهر می باشد. یعنی با یک حساب کتاب ساده و سر انگشتی لزوم توجهبه برقی سازی موتور سیکلت ها در اولین گام مشخص می شود.
ریاضی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوشمند سازی حمل ونقل عمومی اظهارکرد: استفاده از اپلیکیشن در پیاده‌روی و دوچرخه‌های اشتراکی،طرح MDT در تاکسیرانی که در صورت اجرا تحول عظیمی در هوشمند سازی تاکسی‌ها ایجاد خواهد کرد، بخشی از این اقدامات است.
وی ادامه داد: همچنین طرح مسیریابی، نظارت آنلاین و لحظه‌ای ناوگان، ارسال پیام بین تاکسیران و سازمان به صورت آنلاین، پرداخت کرایه با کیف پول و QR کد،تبلیغات و نمایش فیلم، امکان ارتباط مسافر و سازمان به صورت برخط از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات