نشان و هویت بصری شیراز طراحی می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری طراحی نشان شهر شیراز را گامی بلند به منظور معرفی این شهر در عرصههای مختلف بینالمللی و برندسازی برای شیراز دانست.
وی ابراز کرد: بسیاری از شهرهای جهان با ظرفیتهای کمتر از شیراز توانستهاند با طراحی نشان مخصوص و استفاده از آن در زمینههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی تولید یا صادرات محصول، خود را به جهان بشناسانند و در این میان، شیراز با ظرفیتهای بسیار مذهبی، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی، هنر و صنایعدستی، موقعیتهای علمی و ادبی میتواند فرصتهای مهمی در زمینههای مختلف گردشگری کند؛ از همین رو طراحی نشان ویژه شیراز زمینهای برای ساماندهی این فرصتهاست.
او بیان کرد: برای رساندن شیراز به نقطه بلند و جایگاه واقعی، تمامی دستگاهها و نهادها باید همراه شوند تا پس از انتخاب این نشان، به صورت یکپارچه و منسجم آن را به کار گیرند.
جعفری رویکرد بینالمللی طرح، استفاده از چهرههای شاخص ملی و جهانی برای داوری آثار، همچنین پیشبینی جوایز ارزنده را از نقاط مثبت این طرح دانست و افزود: حمایت، تعهد و همکاری دستگاههای متولی مدیریت حوزههای مختلف شهر شیراز بزرگترین پشتوانه موفقیت طراحی نشان و هویت بصری برای ترسیم آیندهای موفق در عرصه شناخت جهانی این شهر خواهد بود.
مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با بیان اینکه طراحی نشان هویتی بصری در اکثر شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر جهان صورت گرفته است، اظهار داشت : شیراز به عنوان نخستین شهر ایران در صدد طراحی نشانی برای مردم و مسافران است .
سید مجتبی علوی، در این جلسه با اشاره به بهرهمندی کلانشهر شیراز از شاخصههای شناختهشده جهانی افزود: با توجه به اهمیت شیراز باعنوان شهری مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و عرفانی این نماد باید بهگونهای طراحی شود که بتواند در عین سادگی، همه قابلیتهای شیراز را نشان دهد.
وی عنوان کرد: پیشینه شیراز باعنوان شهری صلحطلب و نماد زیست مسالمتآمیز همه اقوام و گروههای قومیتی و مذهبی مختلف، در کوچه ادیان واقع در بافت تاریخی سنگ سیاه دیده میشود و امیدواریم بتوانیم این شاخصههای مهم را بهصورت امروزی و در نظر گرفتن نیازها و خواستههای جدید جامعه با تکیه بر سنتها و ارزشها به جهانیان معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه پیشنهادها و نظرهای دستگاههای مرتبط و متخصصان امر به پیشبرد هر چه بهتر و مفیدتر این اقدام میانجامد، افزود: خروجی این اقدام فرهنگی باید برای عموم مردم قابل درک و ملموس باشد و قابلیتهای شهر شیراز را در حوزه فرهنگی، مذهبی، اصناف، تجارت و بازرگانی در نظر گیرد.
در این جلسه مقرر شد بهزودی تفاهمنامه طراحی نماد هویت بصری و نشان جهانی شهر شیراز با مسوولان استانی و شهرستانی برای هرچه زودتر به ثمر رسیدن این طرح منعقد شود.
نظرات