طرح آبرسانی به غرب زاهدان افتتاح شد/ تامین آب بیش از ۱۲ هزار شهروند

طرح آبرسانی به غرب زاهدان افتتاح شد/ تامین آب بیش از ۱۲ هزار شهروند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌رضا قاسمی"، با اعلام این خبر افزود: حدود دو دهه از واگذاری اراضی و سکونت مردم در شهرک‌های غرب زاهدان می‌گذرد و بیش از ۱۲ هزار شهروند معادل جمعیت یک شهر در این منطقه شامل غدیرشهر، مسکن مهر سه خانواری، شهرک جهاد و شهرک برق سکونت دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این مناطق تاکنون فاقد آب لوله کشی شهری بوده و آب به صورت تانکری با کیفیت نامشخص و قیمت گزاف توسط مردم خریداری، ذخیره و به مدت 15 تا 20 روز مصرف می‌شد.

وی افزود: قرار بود آب شرب این شهرک‌ها که در طرح الحاقی جدید به محدوده شهری زاهدان اضافه شدند، از محل خط دوم انتقال آب چاه نیمه به زاهدان تأمین شود، اما به دلیل تأخیر در اجرای این پروژه، اهالی این مناطق برای چندین سال ناگزیر به استفاده از آب تانکری بودند که باعث بروز مشکلات عدیده‌ای به جهت کیفی و بهداشتی برای آنها شده بود.

قاسمی اظهار کرد: به‌رغم کمبودهای موجود در منابع تأمین آب شهر زاهدان، طرح آبرسانی به شهرک‌های غرب شامل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب اجرا شده و در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب خود را متعهد کرده تا با حداکثر توان، بخشی از مشکلات این شهروندان را به صورت نوبت‌بندی برطرف کند، تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از 90 کیلومتر شبکه توزیع آب، حدود 10 کیلومتر خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ در چند فاز طی سال‌های قبل آغاز شد که به دلیل کمبود اعتبارات با روندی کند مواجه بود.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان افزود: در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده و افزایش توان عملیاتی در چند جبهه کاری و قرار گرفتن این پروژه در اولویت اجرایی شرکت، طرح اجرا شد و اکنون در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه این طرح ظرف مدت کوتاهی ساماندهی و بدون افزایش منابع تأمین جهت حفظ سلامت مردم اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه آب شرب بهداشتی مورد نیاز اهالی شهرک‌های غرب به صورت نوبت‌بندی هفتگی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و با حذف آب تانکری رضایتمندی و سلامت ساکنان تأمین خواهد شد.

قاسمی افزود: در حال حاضر انشعاب‌های متقاضیان در بخش شمالی جاده گوربند شامل مسکن مهر 3 خانواری و غدیرشهر واگذار و به روزرسانی شده و بخش شهرک جهاد و شهرک برق نیز در حال واگذاری و نصب انشعابات است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات