فرآیندهای اداری کارکنان شهرداری قزوین به صورت الکترونیکی انجام میشود
ب ه گزارش روابط عمومی معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، منتظری گفت: امروزه با همهگیری ویروس کرونا یکی از دغدغههای اساسی شهروندان و کارکنان شهرداری، انجام برخی از امورات و روالهای اداری بهصورت حضوری و روش سنتی است که با شناسایی نقاط ضعف سیستم و تجزیه و تحلیل نیازهای اولیه کارکنان، فرآیند الکترونیکی شدن خدمات مدیریت سرمایه انسانی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین انجام شد.
منتظری با اشاره به برخی از پیامدهای واقع شدن در شرایط حساس در کشور، در مقابله با بیماری منحوس کووید 19، افزود: با شیوع ویروس کرونا بهمنظور جلوگیری از همهگیری بیماری و تغییر فرآیندهای سنتی، ناگزیر به بهرهمندی از فرآیندهای الکترونیکی با رویکرد حفظ محیطزیست و حذف مصرف کاغذ شدیم و در این مسیر با ارتقای بهتر و سریعتر امور روزانه کارکنان بهواقع شاهد افزایش بهرهوری کارکنان نیز بودهایم.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در اجرای این فرآیند کارکنان شاغل در شهرداری قزوین میتوانند تمامی درخواستهای اداری خود را در سامانه رصد کرده و مرحلهبهمرحله با مدیران و مسئولین مستقیم خود بر اساس سلسلهمراتب سازمانی در ارتباط باشند.
وی اظهار کرد: برای اجرای این فرآیندها، تأمین و تجهیز زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری موردنیاز در تمامی معاونتها، مناطق، سازمانها و حوزههای تحت پوشش شهرداری قزوین موردبررسی قرار گرفت و سرانجام با همکاری تمامی حوزهها، بهویژه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین تأمین، تجهیز و راهاندازی شد .
این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را تبدیل شدن به شهرداری الکترونیک بیان کرد و افزود: بدون شک این اقدام منجر به اصلاح فرآیندهای پاسخگویی، افزایش شفافیت، سلامت اداری، افزایش دقت در ارائه خدمات و ایجاد وحدت رویه در حوزههای مختلف شهرداری قزوین خواهد شد.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از مزایای الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری شهرداری قزوین به مواردی همچون کاهش تردد شهری، صرفهجویی در مصرف سوخت، تسهیل و تسریع انجام امور اداری و... اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر برخی از روالهای مرسوم شهرداری قزوین مانند دریافت تعهد حقوقی، ضمانت و درخواست مرخصی روزانه، استعلاجی، استحقاقی و... بهمنظور حفظ سلامت کارکنان بهصورت الکترونیکی درآمده است و هدف از اجرای این طرح دستیابی کارکنان به خدمات اداری در کمترین زمان ممکن، بدون نیاز به اتلاف وقت بوده است.
پایان پیام.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین
نظرات