راه اندازی اکیپ ویژه انجام درخواست های مردمی ۱۳۷ در منطقه ۷ مشهد / ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین فرهادیان در حاشیه نهضت پاسخگویی مستقیم به درخواست های مردمی ۱۳۷، اظهار کرد: افزایش تماس های شهروندان ساکن منطقه ۷ با ۱۳۷، نشان از پاسخگو بودن سیستم به درخواست های مردمی دارد.
وی افزود: به دنبال جوانسازی سیستم در این منطقه هستیم تا همکارانمان با صبوری و انرژی، به ساکنان این منطقه به خصوص محدوده هایی مانند سیدی و رباط طرق و ... خدمت رسانی کنند.
فرهادیان ادامه داد: اکیپی ویژه برای پیگیری و انجام درخواست های مردمی ۱۳۷، تجهیز و راه اندازی شده و بودجه و امکانات لازم را در اختیار این بخش قرار داده ایم تا درخواست های شهروندی به فوریت، بررسی و انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیلی آمارهای مرکز ۱۳۷، پرتکرارترین درخواست شهروندان از این منطقه، نظارت بر ساخت و سازها بوده است، خاطرنشان کرد: علت اصلی رشد ساخت و سازهای غیرمجاز، گرانی به وجود آمده در صنعت ساختمان و پایین آمدن توان مردم برای خرید خانه است، لذا شاهد هستیم شهروندان منطقه هفت به سمت خرید هوایی ملک و سایر تخلفات ساختمانی روی آورده اند که نتیجه آن، شبانه سازی و زیر سوال رفتن استحکام بنا می باشد.
اعمال قانون ۲۴۸۰ ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ مشهد دلیل دیگر افزایش تخلفات ساختمانی در این منطقه و سایر مناطق حاشیه ای را، وجود زمین های قولنامه ای دانست و عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد املاک حاشیه شهر، قولنامه ای است و نداشتن سند، بزرگترین مشکل مردم برای عدم دریافت پروانه ساختمانی است.
فرهادیان گفت: برای حل این مشکل، با آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ مالکان منطقه، گفتگوهایی صورت گرفته و مقرر شده است تا برای زمین های استان قدس، سند صادر شود تا پس از آن شهروندان بتوانند پروانه ساخت و پایانکار از شهرداری دریافت نمایند.
وی با اشاره به فعالیت ۸ اکیپ نظارت بر ساخت و سازها در داخل محدوده و ۲ اکیپ در حریم شهر، اضافه کرد: در سال جاری، دو هزار و ۴۸۰ ساخت و ساز متخلف با دستور قضایی، اعمال قانون شده است.
فرهادیان با بیان این مطلب که همه درخواست های شهروندان در حوزه مرمت و لکه کیری آسفالت را با قرارداد جدید لکه گیری مکانیزه انجام می دهیم، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۳۸ هزار متر مربع از معابر این منطقه روکش آسفالت شده و ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع نیز لکه گیری و مرمت آسفالت بر اساس درخواست های مردمی صورت گرفته است که این مهم حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.
گره گشایی از ۴۹۳۱ مشکل شهری در منطقه ۷
در حاشیه این نشست، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز گفت: ساکنان منطقه ۷ مشهد در ۹ ماهه نخست سال جاری در تماس با مرکز ۱۳۷، ۱۰ هزار و ۴۲۲ درخواست را منعکس کرده اند که رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
وی افزود: خوشبختانه با همت همکارانمان در منطقه ۷، در ۹ ماهه نخست سال جاری، چهار هزار و ۹۳۱ مشکل شهری حل شده است که نشان از انجام ۸۳ درصدی درخواست های قابل پیگیری شهروندان دارد.
نظرات