یکی از سیاست های مهم شهرداری مشهد ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است

یکی از سیاست های مهم شهرداری مشهد ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است

یکی از سیاست های مهم شهرداری مشهد ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی در اولین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد، در خصوص سیاست ها و برنامه های شهرداری مشهد، اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم شهرداری مشهد ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است که این بخش شامل همکاری در تحقق طرح ها و برنامه های مصوب و افزایش بهره وری نیروهای راهور می شود.
وی افزود: یکی دیگر از سیاست های شهرداری ارتقا فرهنگ ترافیکی شهروندان است که این بخش شامل هماهنگی و مشارکت در اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی، اجرای برنامه های مشترک در جهت ارتقا فرهنگ ترافیک و اطلاع رسانی طرح های ترافیکی شهرداری مشهد به شهروندان می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به سیاست انسان محور شدن شهر مشهد، بیان کرد: این بخش شامل توسعه و تثبیت مسیرهای ویژه دوچرخه، توسعه پیاده روها و پیاده راه ها در راستای اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده، جلوگیری از توقف و تردد وسایل نقلیه و موتورسیکلت ها در مسیرهای ویژه دوچرخه و پیاده، هماهنگی برای ایجاد خیابان های کامل و گسترش و همکاری برای جابه جایی پل های عابرپیاده غیرضروری و استفاده در محل های جدید می شود.
عطارزاده طوسی با اشاره به سیاست انجام طرح های ترافیکی و کنترل معاینه فنی وسایل نقلیه، تصریح کرد: این بخش شامل اعمال قانون و برخورد بازدارنده با خودروهای بنزین فاقد معاینه فنی و دودزا، اعمال قانون و برخورد بازدارنده با خودروهای دیزل فاقد معاینه فنی و دوزا، اعمال قانون سایر آیتم های آلاینده زیست محیطی، همکاری در اجرای طرح LEZ، اعمال قانون و برخورد با متخلفان و همکاری برای اجرای کامل طرح های ترافیک و کاهش آلودگی هوا می شود.
وی با اشاره به سیاست تنظیم و تسهیل عبور و مرور، خاطرنشان کرد: این بخش شامل هماهنگی در توسعه سامانه حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی نظیر احداث خطوط ویژه ایستگاه ها، تاسیسات مترو، پایانه ها و...، جلوگیری از توقف و کنترل تردد مسافربرهای شخصی در پایانه ها و ایستگاه های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی)، همکاری و اعمال تمهیدات قانونی لازم به منظور مدیریت زمانی و مکانی تردد خودروهای باری بر اساس نوع و وزن بار و میزان آلایندگی و محورهای لازم و همکاری در عملیات اجرایی ترافیکی نظیر اصلاح هندسی، خط کشی، نصب تابلو، علائم و تجهیزات می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به دیگر سیاست های تنظیم و تسهیل عبور و مرور، ادامه داد: از دیگر محورهای این بخش می توان به جلوگیری از سوار و پیاده کردن مسافر در اماکن غیر از پایانه های مسافربری و برون شهری، ساماندهی و انتظام بخشی به ترافیک ساکن و همکاری مستمر در خصوص مدیریت پارک حاشیه ای و اعمال قانون در مورد خودروهای متخلف، جلوگیری از تردد موتور سیکلت و سایر خودروهای غیرمجاز در خطوط ویژه اتوبوس و بی.آر.تی و اجرای طرح های ترافیک در مناسبت های خاص نظیر نوروز، روز طبیعت، شب های قدر و... اشاره کرد.
عطارزاده طوسی با اشاره به سیاست امور مربوط به تصادفات، اجرائیات و اخذ جرایم رانندگی، عنوان کرد: این بخش شامل اعمال قانون و برخورد بازدارنده با تخلفات رانندگی (سرعت، غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و...) به ویژه تخلفات حادثه خیز، امکان دسترسی آنلاین سانانه ثبت تخلفات و صدور جریمه و ثبت تصادفات به شهرداری مشهد، اعمال قانون در مورد خودروها و موتورسواران مختلف به ویژه محدوده تقاطعات، محل های عبور پیاده (گذرهای عابر، پیاده رو و...) و بزرگراه ها و تونل های درون شهری و ایجاد تدابیر لازم و برخورد بازدارنده با خودروهای قانون گریز به منظور افزایش نظم و انضباط در ترافیک شهری می شود.
وی گفت: همچنین تجهیز کارکنان اخطاریه نویس به گوشی موبایل هوشمند ثبت تخلفات، مفاصا حساب جزئیات وسیله (شامل عوارض خودرو، تسویه حساب الیت، طرح ترافیک و..) توسط متخلفین پس از ترخیص وسیله و هنگام تعویض پلاک و تقویت همکاری با شهرداری پیرامون ساماندهی شرکت ها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر از دیگر محورهای بخش مذکور به شمار می آید.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات