درباره «متهمان آلودگی»
سازمان حفاظت محیط زیست، از جانب قانونگذار بهعنوان ناظر بر اجرای قانون هوای پاک و سایر مصوبات مربوط به کاهش آلودگی هوا تعیین شده است. بنابراین ارتقای استاندارد آلایندگی به یورو ۵ منجر به افزایش حد دوام آلایندگی خودروها میشود که این استاندارد با پیگیری و ایستادگی سازمان محیط زیست از ابتدای سال ۹۹ برای خودروهای تولید داخل الزامی شد. این موضوع در اصلاحیه ماده ۵ و ۶ قانون هوای پاک توسط سازمان محیطزیست ارائه شده است که در آن معافیت از معاینه فنی حذف میشود و مدت زمان گارانتی تجهیزات کنترلکننده آلایندگی خودروها به ۳ سال افزایش پیدا میکند. ۲- وفق ماده ۱۵ آییننامه ماده ۲ قانون هوای پاک (مصوب سیام مهرماه ۱۳۹۷)، تعیین حدود مجاز معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است. با توجه به اهمیت موضوع و عدم بهروزرسانی حدود مجاز معاینه فنی تا قبل از ابلاغ آییننامه ماده ۲ قانون هوای پاک، ...
متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد
نظرات