درباره «متهمان آلودگی»

سازمان حفاظت محیط‌ زیست، از جانب قانون‌گذار به‌عنوان ناظر بر اجرای قانون هوای پاک و سایر مصوبات مربوط به کاهش آلودگی هوا تعیین شده است. بنابراین ارتقای استاندارد آلایندگی به یورو ۵ منجر به افزایش حد دوام آلایندگی خودروها می‌شود که این استاندارد با پیگیری و ایستادگی سازمان محیط ‌زیست از ابتدای سال ۹۹ برای خودروهای تولید داخل الزامی شد. این موضوع در اصلاحیه ماده ۵ و ۶ قانون هوای پاک توسط سازمان محیط‌زیست ارائه شده است که در آن معافیت از معاینه فنی حذف می‌شود و مدت زمان گارانتی تجهیزات کنترل‌کننده آلایندگی خودروها به ۳ سال افزایش پیدا می‌کند. ۲- وفق ماده ۱۵ آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک (مصوب سی‌ام مهرماه ۱۳۹۷)، تعیین حدود مجاز معاینه فنی کلیه وسایل نقلیه برعهده سازمان حفاظت محیط ‌زیست است. با توجه به اهمیت موضوع و عدم به‌روزرسانی حدود مجاز معاینه فنی تا قبل از ابلاغ آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک، ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات