رضایتمندی مردم وجود شهرداری ها را مشروعیت می بخشد/ نیروی انسانی مهمترین سرمایه شهرداری ارومیه
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: رضایتمندی مردم وجود شهرداری ها را مشروعیت می بخشد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، صادق حسین دوستی در شورای اداری شهرداری ارومیه اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین سرمایه هر مجموعه ای نیروی انسانی است و شهرداری ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی افزود: پرسنل شهرداری یکسری نیازها و انتظارات دارند که با حمایت مدیران قابل حل است و این را می شود حتی در حد چند دقیقه وقت گذاشتن به سرانجام رسانید و اهمیت به نیازها و خواسته های پرسنل باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: موضوع انضباط اداری با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم و مراجعات شهروندان مخصوصا در مناطق زیادتر می شود باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و در این راستا حضور به موقع پرسنل و ایفای وظیفه حداکثری در مجموعه هایشان از جمله مسائلی است که در رضایت شهروندی تاثیر می گذارد.
حسین دوستی ادامه داد: تقاضای ما از همکاران عزیز این است که در دو ماه باقیمانده به پایان سال به بحث حضور در محل خدمت و انجام وظایف و تلاش حداکثری و چندین برابری توجه و عنایت خاص داشته باشند.
وی تصریح کرد: در مورد ملاحظاتی که برای ارباب رجوع انجام دهیم باید توجه داشته باشیم که ماهیت وجودی مجموعه شهرداری وابسته به مردم است و اگر بتوانیم رضایتمندی مردم را جلب کنیم وجود ما معنی و مشروعیت پیدا می کند.
حسین دوستی اظهار کرد: مراجعین شهرداری با خواسته های متنوع و ذهنیت های مختلف مراجعه می کنند، از این رو توجیه و آشنا کردن آن ها با قانون درست است که سخت است ولی در ارتقا رضایتمندی شهروندان خیلی موثر است و نباید از این موضوع مهم غافل شد.
وی با بیان اینکه توجه به قوانین در انجام کارهای روزمره بسیار مهم است، یادآور شد: در ایام باقیمانده تا پایان سال رویکرد مجموعه شهرداری رویکرد مالی خواهد بود و بر همین اساس هم فعالیت مناطق و سازمان ها در مسیر مسائل مالی خواهد بود و هم در حوزه های عمرانی بحث جمع بندی عملکرد و تبدیل به مسائل مالی خواهد بود.
حسین دوستی در این خصوص تأکید کرد: همه باید به معاونت مالی و اقتصادی از تمامی جهات کمک و در مباحث تامین منابع مالی، کاهش هزینه کردها و تهیه اسناد کافی برای توسعه مالی دقت لازمه را انجام دهیم تا با کمترین مشکلات دوران فعلی را پشت سر بگذاریم.
وی از تمامی پرسنل و مدیران شهرداری درخواست کرد: حتما اگر کاری که امروزه می توانیم انجام دهیم، منجر به درآمد و آورده مالی می شود، آن را به آینده و حتی روز بعدتر محول نکنیم.
حسین دوستی ضمن تأکید بر افزایش ساعات حضور کارکنان در ایام پایانی سال جهت کاهش ترافیک مراجعه شهروندان ادامه داد: اگر در وقت اداری مقرر اموری به هر دلیلی انجام نپذیرفت مدیران ساز و کاری داشته باشند تا دو یا سه ساعت بعد وقت اداری نیز مجموعه هایشان فعال باشد تا شهروندان بتوانند مسائل خود را پیگیری کنند.
وی ایجاد حس امیدواری در پرسنل و تعصب سازمانی را موضوعاتی بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: این موضوعات از مواردی است که هرچه قدر بیشتر به آنها پرداخت کنیم، پرسنل در مسیر اهداف ما قرار خواهند گرفت و به ما کمک خواهند کرد تا کارها به خوبی پیش رفته و چرخ مجموعه به درستی بچرخد و این با ایجاد یک رابطه عاطفی و کاری و ارج نهادن به جایگاه هریک از پرسنل امکان پذیر است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: باید به نیازهای معیشتی پرسنل توجه خاصی کنیم و در ایام پایانی سال کمک کنیم تا پرسنل سال جدید را با روحیه ای مضاعف و انرژی بیشتر شروع کنند تا سالی پر از موفقیت را شاهد باشیم.
نظرات