جا به جایی ۱۳ پل عابر پیاده به تقاطع های پرتردد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی در خصوص جابه جایی برخی از پل های عابر پیاده ای که در سطح شهر کمتر استفاده می شود، اظهار کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در تامین امنیت عابران پیاده، بحث تردد آن ها است.
وی با بیان اینکه تردد شامل دو نوع طولی (پیاده رو) و عرضی (خیابان) است، افزود: بر اساس آیین نامه معابر شهری، معابر به دو دسته بزرگراهی و غیربزرگراهی تقسیم می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: نصب پل عابرپیاده به نفع عابران پیاده است. اما در حال حاضر استفاده و اقبال به تردد از این پل ها بسیار کم بوده، از این رو در صورتی که مردم تمایلی به استفاده برخی از پل ها نداشته باشند به دلیل هزینه زیادی که برای آن در نظر گرفته شده، آن را به خیابان های پرتردد منتقل می کنیم.
عطارزاده طوسی با بیان اینکه جابه جایی این پل ها بر اساس اولویت دسته بندی خواهد شد؛ تصریح کرد: در حال حاضر طبق توافقات صورت گرفته با پلیس راهنمایی و رانندگی و آمار و اطلاعات جمع آوری شده ترددها، جابه جایی پل چهارراه مدرس به دلیل عدم استفاده مناسب شهروندان محترم، در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه جابه جایی این پل با اطلاع رسانی کامل و انجام نظرسنجی از شهروندان انجام خواهد شد و اگر نتایج منتج به جابجایی باشد، این سازه به مکان جدید منتقل خواهد شد، تاکید کرد: به طور کلی جابه جایی ۱۳ پل در فاز اول را در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: متاسفانه سهم تصادفات فوتی عابرین پیاده در مشهد ۴۹ درصد است و لازم بوده در برخی از تقاطع ها و بزرگراه ها این پل ها نصب شوند.
عطارزاده طوسی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مناسبی که با هدف افزایش ایمنی تردد عابرین و توانیابان به انجام رسید پروژه حق تقدم عابر بود که در ۱۰۰ تقاطع انجام شد.
وی گفت: در حال حاضر در کنار اقدامات عمرانی، اقدامات فرهنگی از جمله اجرای پروژه خط عابر خط زندگی است که تاثیر بسزایی در عملکرد شهروندان خواهد داشت.
غزاله شهیدی
نظرات