جمع آوری پسماند خشک به صورت...
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد در نشست بررسی چگونگی عملکرد نرم افزار جمع آوری پسماند خشک بر ضرورت توجه به مدیریت صحیح و کارآمد درجمع آوری و تفکیک پسماند تاکید وآن را یکی از با اهمیت ترین مؤلفه های مدیریت شهری در ارتقاء بهداشت عمومی و رضایتمندی شهروندان دانست.
به گزارش روابط عمومی معاون خدمات شهری شهرداری یزد - جعفر امین مقدم اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا که در سال های اخیر اتفاق افتاده بی شک در ارتقاء سطح مشارکت مردمی موثر بوده است و یکی از اقدامات بهینه و مطلوب در مدیریت شهری محسوب می شود اما باید با پیاده سازی ایده های نوین میل و رغبت شهروندان را به این مشارکت افزایش دهیم.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد اظهارداشت: تجاری سازی آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت شهری یکی از راهکارهای افزایش مشارکت مردمی است و در قدم اول با هوشمند سازی در جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت و ساخت اپلیکیشن، علاوه بر سهولت در امر جمع آوری پسماند خشک، منافع و سود همشهریان را از تفکیک از مبدا افزایش خواهیم داد.
مهدی فلاح سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد همچنین به ارائه روند اجرایی این سامانه اشاره کرد و گفت: این نرم افزار با نسخه موبایلی طراحی گردیده و در صورت تحویل پسماندهای خشک به تفکیک آیتم های مختلف از قبیل شیشه،کاغذ و مقوا، نان خشک، ضایعات درهم و قوطی های پت و پلاستک امتیاز ریالی در کارت شهروندی و کیف پول الکترونیک ارائه شده به شهروندان لحاظ می گردد که می توانند از آن در قسمت های مختلف خدمات شهری از قبیل پرداخت بلیط اتوبوس، کرایه تاکسی و فروشگاه های طرف قرارداد با شهرداری استفاده نموده و یا به صورت نقدی دریافت نمایند.
حمید رضا رحیم دل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد نیز در این نشست با اظهار امیدواری در خصوص راه اندازی این نرم افزار و مشارکت همشهریان گفت: با توجه به اینکه تاکنون در قبال دریافت پسماند خشک نایلون زباله داده می شود تقریباً روزانه 10 تن دریافتی زباله خشک ثبت گردید که در صورت وجود امتیازهای بهتر به همشهریان، مشارکت جویی افزایش خواهد یافت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد
نظرات