طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی به بهرهبرداری رسید
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی دادگر" در حاشیه بازدید از مرکز فوریتهای برق در ستاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق (هما) با هدف کاهش زمان خاموشیها، تسریع در رفع مشکلات مشترکان، در مرکز فوریتهای برق 121 شرکت راهاندازی و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
وی با اشاره به افزایش سطح رضایتمندی مردم و یکپارچهسازی اطلاعات و دادههای مربوط به حوادث و اتفاقات شبکه اظهار داشت: طرح هما از ابتدای بهمن ماه امسال با سرمایه گذاری بالغ بر 4 میلیارد ریال مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای طرح ملی هما در 11 شهرستان استان و 15 بخش به صورت کامل در حال اجرا است.
دادگر با اشاره به فعالیتهای زیربنایی برای اجرای طرح گفت: با استقرار و پیادهسازی طرح "هما" فعالیت تیمهای عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخصهای عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظهای افزایش مییابد.
وی افزود: رسیدگی، تعمیر و نگهداری شبکههای توزیع بهویژه در مواقع بروز خاموشیهای ناخواسته طی چند سال اخیر در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است و اجرای این طرح منجر به کاهش مدت زمان خاموشیها میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه میتوان علاوه بر مدیریت تماسهای بهمنی که در شرایط بحرانی رخ میدهد، میزان رضایتمندی مشترکان و پایش پذیری و رصد اکیپهای عملیاتی را نیز بیشتر کرد.
پیاده سازی طرح هما روی تمامی خودروهای عملیاتی شرکت
معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: مراحل برقراری ارتباط سامانههای ثبت حوادث، مشترکان، اطلاعات جغرافیایی GIS و نصب سامانه موقعیتیابی آنلاین خودروها (AVL) با موفقيت در مرکزContact Centerانجام شده است.
هادی منصوریان افزود: برقراری سناریوی هوشمندسازی پاسخگویی خودکار مرکز تماس IVR نیز از دیگر سامانه هایی است که در این مرکز با موفقيت آزمایش و به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: بر اساس این طرح در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می توانند از درگاههای مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه ۱۲۱ و ارسال پیامک، در خصوص خاموشیها، اطلاع رسانی کرده که درخواستهای آنها مستقیما به نزدیکترین خودروهای حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت میگیرد.
درادامه مرتضی رخ افروز مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق تصریح کرد: در این سامانه، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود میتوانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنند که مستقیما به تبلت اتفاقات ارجاع میشود.
رخ افروز افزود: چنانچه مشترکان در محدوده خاموشی قرار داشته باشند، سامانه ضمن اعلام موقعیت اشتراک آنها، قطع برق ناخواسته را اعلام میکند و مشترکان میتوانند با انتخاب گزینه اطلاع از خاموشیهای برنامهریزی شده در سایر خدمات (گزینه ۳) از زمان اعمال خاموشی خود مطلع شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرووی با اشاره به افزایش سطح رضایتمندی مردم و یکپارچهسازی اطلاعات و دادههای مربوط به حوادث و اتفاقات شبکه اظهار داشت: طرح هما از ابتدای بهمن ماه امسال با سرمایه گذاری بالغ بر 4 میلیارد ریال مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای طرح ملی هما در 11 شهرستان استان و 15 بخش به صورت کامل در حال اجرا است.
دادگر با اشاره به فعالیتهای زیربنایی برای اجرای طرح گفت: با استقرار و پیادهسازی طرح "هما" فعالیت تیمهای عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخصهای عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظهای افزایش مییابد.
وی افزود: رسیدگی، تعمیر و نگهداری شبکههای توزیع بهویژه در مواقع بروز خاموشیهای ناخواسته طی چند سال اخیر در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است و اجرای این طرح منجر به کاهش مدت زمان خاموشیها میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه میتوان علاوه بر مدیریت تماسهای بهمنی که در شرایط بحرانی رخ میدهد، میزان رضایتمندی مشترکان و پایش پذیری و رصد اکیپهای عملیاتی را نیز بیشتر کرد.
پیاده سازی طرح هما روی تمامی خودروهای عملیاتی شرکت
معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: مراحل برقراری ارتباط سامانههای ثبت حوادث، مشترکان، اطلاعات جغرافیایی GIS و نصب سامانه موقعیتیابی آنلاین خودروها (AVL) با موفقيت در مرکزContact Centerانجام شده است.
هادی منصوریان افزود: برقراری سناریوی هوشمندسازی پاسخگویی خودکار مرکز تماس IVR نیز از دیگر سامانه هایی است که در این مرکز با موفقيت آزمایش و به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: بر اساس این طرح در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می توانند از درگاههای مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه ۱۲۱ و ارسال پیامک، در خصوص خاموشیها، اطلاع رسانی کرده که درخواستهای آنها مستقیما به نزدیکترین خودروهای حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت میگیرد.
درادامه مرتضی رخ افروز مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق تصریح کرد: در این سامانه، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود میتوانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنند که مستقیما به تبلت اتفاقات ارجاع میشود.
رخ افروز افزود: چنانچه مشترکان در محدوده خاموشی قرار داشته باشند، سامانه ضمن اعلام موقعیت اشتراک آنها، قطع برق ناخواسته را اعلام میکند و مشترکان میتوانند با انتخاب گزینه اطلاع از خاموشیهای برنامهریزی شده در سایر خدمات (گزینه ۳) از زمان اعمال خاموشی خود مطلع شوند.
نظرات