از تماسهای شهروندان به مرکز 137، در برنامهریزی ...
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد، ضمن ابراز خرسندی از استقرار این مرکز در فضایی جدید و با امکانات بهتر و مناسبتر نسبت به گذشته که موجب تسهیل شرایط کاری برای نیروهای زحمتکش و پرتلاش 137 میشود، اظهارکرد: مهمترین اصل در بحث ارائه خدمات برای شهرداری، رضایتمندی شهروندان است که شاخص بسیار مهمی در ارزیابی موفقیت مدیریت شهری نیز محسوب میشود.
وی افزود: در عین حال باید توجه داشت که خواستهها و نیازهای شهروندان و انتظارات آنها فراتر از اختیارات و بضاعت مجموعه مدیریت شهری است؛ همه آنها تمایل دارند شرایط زیستی مطلوبتر و فضای مناسبتری داشته باشند ولی ما در شهر محدودیتهایی داریم که نمیتوان به همه نیازها پاسخ داد.
حیدری، ایجاد احساس متقابل بین مدیریت شهری و شهروندان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مردم باید احساس کنند که خادمان آنها در مدیریت شهری، درحد وسع و بضاعت خود برای رفاه آنها تلاش میکنند.
رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مرکز 137 بهعنوان یک مرکز افکارسنجی ایفای نقش میکند و عکسالعمل شهروندان و بازخورد اقدامات شهرداری را دریافت میکند، تصریح کرد: براساس خروجی دریافتی از این بازخوردها و تجزیه و تحلیل روزانه و ماهانه اطلاعات، میتوان برنامهریزی و جهتدهی کرد و نیازها و اولویتهای شهر از منظر شهروندان را رصد نمود.
حیدری تعدد تماسهای شهروندان با مرکز 137 را یکی از جلوههای مشارکت مردمی و نشان از احساس مسئولیت آنها در قبال شهر و محل سکونتشان دانست و گفت: نکته حائز اهمیت در این خصوص، پاسخگویی مرکز 137 و شهرداری مشهد به تماسهای دریافتی است؛ شهروندان باید پاسخهای مناسب دریافت کنند و این مجموعه را نقطه اطمینانبخشی برای حل مشکلات خود بدانند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت و همراهی شهروندان با مجموعه مدیریت شهری از طریق ارتباط با مرکز 137، اظهارکرد: در این دوره به ابتکار روابط عمومی شورای شهر، چهارشنبههای پاسخگویی اعضای شورا شکل گرفت تا شهروندان بتوانند علاوه بر ملاقاتهای مردمی و کمیتههای نظارتی و ...، از طریق مرکز 137 نیز با نمایندگان خود ارتباط مستقیم برقرار کنند.
حیدری با اشاره به تکلیف شهرداری مبنی بر پاسخگویی به شهروندان حداکثر ظرف مدت 72 ساعت، گفت: یکی از ملاکهای ارزیابی شهرداریهای مناطق نیز همین زمان پاسخگویی است؛ یکی از تاکیدات ما ارائه پاسخهای صادقانه و شفاف به مردم بوده و حتی اگر به دلایل مختلف امکان پاسخگویی و رفع نیاز و خواست شهروندان وجود ندارد، این مهم باید صریحا به اطلاع آنها برسد تا از این طریق بتوان اعتماد متقابلی شکل داد.
رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تماسهای دریافتی مرکز 137 همگی به منظور گزارش کمبودها و نارساییها و نواقص نیست، افزود: بسیار خرسندیم که در شهر مشهد از شهروندان قدرشناسی بهره میبریم و ایشان مراتب رضایتمندی از خدمات و اقدامات شهرداری را گزارش میدهند.
حیدری گفت: این نگاه قدرشناسانه و. همچنین ارائه نقدها و نقصها توسط شهروندان نسبت به مجموعه مدیریت شهری، فرصت بسیار مغتنمی است.
نظرات