آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی "بهینهسازی خانه به خانه" در استان یزد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ابوالفضل اسدی" مدیرعامل شرکت برق منطقهای یزد در این نشست با اشاره این که صنعت برق دارای 4 حوزه تولید، انتقال، توزیع و مصرف است، گفت: بخش مصرف کمتر به آن پرداخته شده و این پروژه ملی تمرکز بر روی این حوزه دارد.
وی عمده مشکل حوزه مصرف را، مسئله آموزش عملی راهکارهای مدیریت مصرف و همچنین اعتماد و همراهی، به دلیل کمبود ارتباط دو سویه با مردم دانست و افزود: باید از طریق تعامل بیشتر با مردم و استفاده از پیشنهادها و نظرات آنها، زمینه بهبود خدمت رسانی صنعت برق، تغییر رفتار و الگوی مصرف بهینه را فراهم کرده تا فرهنگ بهینهسازی انرژی نهادینه شود.
احمد کردستانی معاون برنامهریزی و تحقیقات شرکت برق منطقهای یزد نیز در این نشست پروژه ویژه ملی مدیریت مصرف خانه به خانه را طرحی دانست که از سوی شرکت توانیر و برای فرهنگسازی و اجرای اقدامات کمهزینه به صورت پایلوت به شرکت برق منطقهای یزد ابلاغ شده است.
وی اصلیترین هدف اجرای این طرح را تبدیل مشترکان خوش مصرف به کم مصرف و مشترکان پر مصرف به خوشمصرف عنوان و اظهار کرد: بهینهسازی مصرف و تشویق مشترکان خانگی به استفاده درست از منابع انرژی از طریق ساز و کارهای مرتبط، آموزش، فرهنگسازی و اطلاعرسانی نسبت به جایگاه مصرف بهینه انرژی در اقتصاد ملی و حفظ محیطزیست و تقویت اعتماد دو سویه و تعامل با مشترکان نیز از دیگر اهداف طرح مدیریت مصرف خانه به خانه است.
کردستانی ادامه داد: در این راستا هماهنگی لازم با سازمانها و ذینفعان مرتبط از جمله استانداری یزد، شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت و با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و لزوم آموزش و فرهنگسازی در این رابطه، پروژه مذکور به دو بخش آموزش مجازی و اجرای اقدامات کمهزینه تقسیم شد.
معاون برنامهریزی و تحقیقات شرکت برق منطقهای یزد جامعه هدف در نظر گرفته شده در راستای اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه در استان را متشکل از یکهزار مشترک خانگی در بخشهای مختلف دانست و افزود: این جامعه هدف از میان اقشاری از مردم که بیشترین تاثیر را در ترویج امر بهینهسازی دارند تعیین شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه بهینهسازی مصرف آب در استان یزد و ضرورت کاهش بار سرمایشی در ایام گرم سال، هدف مشترک بهینهسازی مصرف آب و برق در دستور کار قرار گرفته است.
معاون برنامهریزی و تحقیقات شرکت برق منطقهای یزد، اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی، آگاهسازی مشترکان از وضعیت مصرف برق، افزایش مشارکت و اعتماد در ارتباط دو سویه مشترکان و صنعت برق، کاهش مصرف خانگی همراه با حفظ رفاه خانواده و ایجاد کسب و کارهای جدید و حمایت از کارآفرینی سبز، استارتاپها، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای ارائه کننده خدمات انرژی را از دستاوردهای اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه برشمرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه، بستههای بهینهسازی و اقدامات کمهزینه در بخش آب و برق برای مشترکان خانگی با هدف کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف، تعیین شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرووی عمده مشکل حوزه مصرف را، مسئله آموزش عملی راهکارهای مدیریت مصرف و همچنین اعتماد و همراهی، به دلیل کمبود ارتباط دو سویه با مردم دانست و افزود: باید از طریق تعامل بیشتر با مردم و استفاده از پیشنهادها و نظرات آنها، زمینه بهبود خدمت رسانی صنعت برق، تغییر رفتار و الگوی مصرف بهینه را فراهم کرده تا فرهنگ بهینهسازی انرژی نهادینه شود.
احمد کردستانی معاون برنامهریزی و تحقیقات شرکت برق منطقهای یزد نیز در این نشست پروژه ویژه ملی مدیریت مصرف خانه به خانه را طرحی دانست که از سوی شرکت توانیر و برای فرهنگسازی و اجرای اقدامات کمهزینه به صورت پایلوت به شرکت برق منطقهای یزد ابلاغ شده است.
وی اصلیترین هدف اجرای این طرح را تبدیل مشترکان خوش مصرف به کم مصرف و مشترکان پر مصرف به خوشمصرف عنوان و اظهار کرد: بهینهسازی مصرف و تشویق مشترکان خانگی به استفاده درست از منابع انرژی از طریق ساز و کارهای مرتبط، آموزش، فرهنگسازی و اطلاعرسانی نسبت به جایگاه مصرف بهینه انرژی در اقتصاد ملی و حفظ محیطزیست و تقویت اعتماد دو سویه و تعامل با مشترکان نیز از دیگر اهداف طرح مدیریت مصرف خانه به خانه است.
کردستانی ادامه داد: در این راستا هماهنگی لازم با سازمانها و ذینفعان مرتبط از جمله استانداری یزد، شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت و با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و لزوم آموزش و فرهنگسازی در این رابطه، پروژه مذکور به دو بخش آموزش مجازی و اجرای اقدامات کمهزینه تقسیم شد.
معاون برنامهریزی و تحقیقات شرکت برق منطقهای یزد جامعه هدف در نظر گرفته شده در راستای اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه در استان را متشکل از یکهزار مشترک خانگی در بخشهای مختلف دانست و افزود: این جامعه هدف از میان اقشاری از مردم که بیشترین تاثیر را در ترویج امر بهینهسازی دارند تعیین شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه بهینهسازی مصرف آب در استان یزد و ضرورت کاهش بار سرمایشی در ایام گرم سال، هدف مشترک بهینهسازی مصرف آب و برق در دستور کار قرار گرفته است.
معاون برنامهریزی و تحقیقات شرکت برق منطقهای یزد، اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی، آگاهسازی مشترکان از وضعیت مصرف برق، افزایش مشارکت و اعتماد در ارتباط دو سویه مشترکان و صنعت برق، کاهش مصرف خانگی همراه با حفظ رفاه خانواده و ایجاد کسب و کارهای جدید و حمایت از کارآفرینی سبز، استارتاپها، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای ارائه کننده خدمات انرژی را از دستاوردهای اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه برشمرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح مدیریت مصرف خانه به خانه، بستههای بهینهسازی و اقدامات کمهزینه در بخش آب و برق برای مشترکان خانگی با هدف کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف، تعیین شود.
نظرات