ارسال 596 اثر به سومين جشنواره نيرو و رسانه/ برگزاری منظم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، زمینهساز ارتباط بیشتر رسانهها با وزارت نیرو
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، «صديقه ببران» روز دوشنبه در آئين پاياني سومین جشنواره نیرو و رسانه(نور) كه به صورت ويدئوكنفرانسي و با حضور وزير نيرو برگزار شد، با اشاره به داوري آثار ارائه شده در دو مرحله اظهار داشت: در مرحله اول 572 اثر و در مرحله دوم 320 اثر از سوی هیئت داوران شایسته ارزیابی تشخیص داده شد، که از این میان 57 اثر از 13 استان حائز رتبههای اول تا سوم شدهاند.
وي با تبريك بیست و هفتم اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و قدرداني از خبرنگاران در سراسر کشور به خاطر همکاری و همراهی صمیمانه با وزارت نیرو در دولت دوازدهم اظهار داشت: این دوره از جشنواره هم متاثر از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی است و ناچار شديم مراسم را با حداقل حضور فیزیکی خبرنگاران و فعالان رسانهای و عمدتا در ارتباط تصويري با استانها برگزار کنیم، اما در هرصورت فرصتی است که از همکاری و همراهی خبرنگاران در انعکاس خدمات وزارت نیرو در طول یک سال گذشته و همچنین طرح موضوعات و چالشهاي عرضه آب و برق که در نهایت زمینه بهرهمندی بیشتر مردم از این خدمات را فراهم میکند، قدردانی کنیم.
آب و انرژی؛ مهمترین ارکان پیشرفت
ببران در ادامه گفت: ارزش آب و انرژی به عنوان مهمترین ارکان پیشرفت و نیروی محرکه ديگر بخشها وقتی در کشور ما افزونتر میشود که به یاد بیاوریم ایران با محدودیت جدی و تاثیرگذار منابع آب سطحی، تبخیر بالا و همینطور بارندگی کم روبرو است و بیشتر مناطق کشور، برای تامین نیازهای آبی به منابع آب زیرزمینی وابستهاند.
وي افزود: از طرفی میانگین بارندگی در کشور ما تقریبا یکسوم میانگین جهانی است که همین نيز توزیع یکسانی در سراسر کشور نداشته و در بخشی از مناطق بسیار کمتر از این است؛ این مسئله هم بر میزان بهرهمندی مناطق مختلف کشور از منابع آب تأثیر میگذارد.
ببران با بيان اين كه مسئله گرمایش جهانی و تغییر اقلیم نیز در سالیان اخیر بر گسترش تنشهای آبی در کشور افزوده است، گفت: نیاز به توسعه همراه با افزایش جمعیت منجر به گسترش اراضی کشاورزی و نیز رشد صنعت و در نتیجه افزایش شدید بهرهبرداری از منابع آبی شده و موضوع تامين انرژی را نیز بويژه در بخش انرژی برقآبی تحت تاثیر قرار داده و این امر بر اهمیت ضرورت تبیین ارزش منابع حیاتی آب و انرژی میافزاید.
مديركل روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو خاطرنشان كرد: بر همین اساس بود كه فراخوان سومین جشنواره نیرو و رسانه در آبان 99 در راستای ارج نهادن به تلاشهای سازنده رسانهها و خبرنگاران در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانهها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع رسانی بههنگام و صادقانه، با شعار محوری "رسانه و ارزش آب و انرژی" اعلام شد.
ببران مهمترین محورهای ارائه شده در فراخوان جشنواره را مفهوم ارزش و ارتباط این مفهوم با حوزههای مختلف آب و انرژی، آب و کشاورزی، همبستگی آب و انرژی و پایدارسازی منابع، تجربیات موفق در حوزههای مرتبط با مدیریت مصرف و کاهش تلفات آب و انرژی، توانمندیها و ابتکارات بخشهای غیردولتی و مردمنهاد در حوزه ارزش آب و انرژی، آمایش سرزمین و توسعه پایدار، مدیریت تأمین و مصرف آب، غذا و انرژی در شرایط تحریم، ارزش آب و انرژی و تغییر سبک زندگی و مصرف، تجربههای بینالمللی در بخش ارزش آب و انرژی، تحلیل نگرشهای مدیریت سنتی منابع آب و انرژی، بازار رقابتی آب و انرژی و مدیریت تقاضا و نقش آب و انرژی در جهش تولید و رونق اقتصادی برشمرد.
تعامل سازنده رسانهها با وزارت نيرو در حوزه آب و انرژي
وي گفت: در حدود 9 ماه گذشته و از زمان برگزاری دومین جشنواره نیرو و رسانه در مرداد 99 شاهد تعامل بسیار سازنده رسانهها و خبرنگاران حوزه آب و انرژی با وزارت نیرو بودهایم، به گونهای که در این مدت بیش از 10 هزار عنوان خبر، یادداشت و مقاله تنها در حوزه رسانههای رسمی مکتوب والکترونیکی منتشر و همچنین افزون بر 14 هزار دقیقه کلیپ، تیزر، مستند، خبر، مصاحبه و گزارش از رسانه ملی پخش شده است.
برگزاری منظم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران زمینهساز ارتباط هرچه بیشتر رسانهها با وزارت نیرو
ببران همچنين گفت: برگزاری منظم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با هدف انعکاس تلاشهای همکاران ما در وزارت نیرو و شرکتهای زیرمجموعه و تابعه در پهنه کشور صورت گرفت نیز یکی از درخشانترین فرصتهایی است که زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانهها با وزارت نیرو را فراهم کرده و با توجه به برنامه منسجم وزارت نیرو در ادامه این پویش تا پایان سال 1400 این فرصت مغتنم همچنان وجود دارد و میتواند موجب هم افزایی توان و دانش رسانهها و مجموعه روابط عمومیهای وزارت نیرو باشد.
وي افزود: طبیعتا این آثار هم بازتاب تلاشهای کارکنان صنعت آب و برق بوده و هم در موارد متعددی منعکس کننده برخی نقدها و کمبودها و چالشهاي حوزه آب و انرژی در نقاط گوناگون کشور است که امید ميرود به عنوان آثار موثر در نوع نگاه، تصمیم سازی و عملکرد مسئولان وزارت نیرو راهگشای سایر خبرنگاران، فعالان حوزه رسانه و کنشگران اجتماعی و نهادها و سازمانهای غیر دولتی باشد و به نوعی معیار و نمونهای از ارتباط دوسویه سازنده و ثمر بخش بین روابط عمومی و رسانهها تبدیل شود.
توسعه روزنامه نگاری تخصصی یکی از اهداف اساسي برگزاری جشنواره نیرو و رسانه
مديركل روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو اظهار داشت: در کنار اين دستاورد مهم، توسعه روزنامه نگاری تخصصی همواره یکی از اهداف اساسي برگزاری جشنواره نیرو و رسانه بوده و امید است برگزاری سومین دوره این جشنواره گامی در راستای بهبود ژورنالیسم تخصصی حوزه آب و برق و افزایش توان و دانش خبرنگاران حوزه باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرووي با تبريك بیست و هفتم اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و قدرداني از خبرنگاران در سراسر کشور به خاطر همکاری و همراهی صمیمانه با وزارت نیرو در دولت دوازدهم اظهار داشت: این دوره از جشنواره هم متاثر از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی است و ناچار شديم مراسم را با حداقل حضور فیزیکی خبرنگاران و فعالان رسانهای و عمدتا در ارتباط تصويري با استانها برگزار کنیم، اما در هرصورت فرصتی است که از همکاری و همراهی خبرنگاران در انعکاس خدمات وزارت نیرو در طول یک سال گذشته و همچنین طرح موضوعات و چالشهاي عرضه آب و برق که در نهایت زمینه بهرهمندی بیشتر مردم از این خدمات را فراهم میکند، قدردانی کنیم.
آب و انرژی؛ مهمترین ارکان پیشرفت
ببران در ادامه گفت: ارزش آب و انرژی به عنوان مهمترین ارکان پیشرفت و نیروی محرکه ديگر بخشها وقتی در کشور ما افزونتر میشود که به یاد بیاوریم ایران با محدودیت جدی و تاثیرگذار منابع آب سطحی، تبخیر بالا و همینطور بارندگی کم روبرو است و بیشتر مناطق کشور، برای تامین نیازهای آبی به منابع آب زیرزمینی وابستهاند.
وي افزود: از طرفی میانگین بارندگی در کشور ما تقریبا یکسوم میانگین جهانی است که همین نيز توزیع یکسانی در سراسر کشور نداشته و در بخشی از مناطق بسیار کمتر از این است؛ این مسئله هم بر میزان بهرهمندی مناطق مختلف کشور از منابع آب تأثیر میگذارد.
ببران با بيان اين كه مسئله گرمایش جهانی و تغییر اقلیم نیز در سالیان اخیر بر گسترش تنشهای آبی در کشور افزوده است، گفت: نیاز به توسعه همراه با افزایش جمعیت منجر به گسترش اراضی کشاورزی و نیز رشد صنعت و در نتیجه افزایش شدید بهرهبرداری از منابع آبی شده و موضوع تامين انرژی را نیز بويژه در بخش انرژی برقآبی تحت تاثیر قرار داده و این امر بر اهمیت ضرورت تبیین ارزش منابع حیاتی آب و انرژی میافزاید.
مديركل روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو خاطرنشان كرد: بر همین اساس بود كه فراخوان سومین جشنواره نیرو و رسانه در آبان 99 در راستای ارج نهادن به تلاشهای سازنده رسانهها و خبرنگاران در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانهها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع رسانی بههنگام و صادقانه، با شعار محوری "رسانه و ارزش آب و انرژی" اعلام شد.
ببران مهمترین محورهای ارائه شده در فراخوان جشنواره را مفهوم ارزش و ارتباط این مفهوم با حوزههای مختلف آب و انرژی، آب و کشاورزی، همبستگی آب و انرژی و پایدارسازی منابع، تجربیات موفق در حوزههای مرتبط با مدیریت مصرف و کاهش تلفات آب و انرژی، توانمندیها و ابتکارات بخشهای غیردولتی و مردمنهاد در حوزه ارزش آب و انرژی، آمایش سرزمین و توسعه پایدار، مدیریت تأمین و مصرف آب، غذا و انرژی در شرایط تحریم، ارزش آب و انرژی و تغییر سبک زندگی و مصرف، تجربههای بینالمللی در بخش ارزش آب و انرژی، تحلیل نگرشهای مدیریت سنتی منابع آب و انرژی، بازار رقابتی آب و انرژی و مدیریت تقاضا و نقش آب و انرژی در جهش تولید و رونق اقتصادی برشمرد.
تعامل سازنده رسانهها با وزارت نيرو در حوزه آب و انرژي
وي گفت: در حدود 9 ماه گذشته و از زمان برگزاری دومین جشنواره نیرو و رسانه در مرداد 99 شاهد تعامل بسیار سازنده رسانهها و خبرنگاران حوزه آب و انرژی با وزارت نیرو بودهایم، به گونهای که در این مدت بیش از 10 هزار عنوان خبر، یادداشت و مقاله تنها در حوزه رسانههای رسمی مکتوب والکترونیکی منتشر و همچنین افزون بر 14 هزار دقیقه کلیپ، تیزر، مستند، خبر، مصاحبه و گزارش از رسانه ملی پخش شده است.
برگزاری منظم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران زمینهساز ارتباط هرچه بیشتر رسانهها با وزارت نیرو
ببران همچنين گفت: برگزاری منظم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با هدف انعکاس تلاشهای همکاران ما در وزارت نیرو و شرکتهای زیرمجموعه و تابعه در پهنه کشور صورت گرفت نیز یکی از درخشانترین فرصتهایی است که زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانهها با وزارت نیرو را فراهم کرده و با توجه به برنامه منسجم وزارت نیرو در ادامه این پویش تا پایان سال 1400 این فرصت مغتنم همچنان وجود دارد و میتواند موجب هم افزایی توان و دانش رسانهها و مجموعه روابط عمومیهای وزارت نیرو باشد.
وي افزود: طبیعتا این آثار هم بازتاب تلاشهای کارکنان صنعت آب و برق بوده و هم در موارد متعددی منعکس کننده برخی نقدها و کمبودها و چالشهاي حوزه آب و انرژی در نقاط گوناگون کشور است که امید ميرود به عنوان آثار موثر در نوع نگاه، تصمیم سازی و عملکرد مسئولان وزارت نیرو راهگشای سایر خبرنگاران، فعالان حوزه رسانه و کنشگران اجتماعی و نهادها و سازمانهای غیر دولتی باشد و به نوعی معیار و نمونهای از ارتباط دوسویه سازنده و ثمر بخش بین روابط عمومی و رسانهها تبدیل شود.
توسعه روزنامه نگاری تخصصی یکی از اهداف اساسي برگزاری جشنواره نیرو و رسانه
مديركل روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو اظهار داشت: در کنار اين دستاورد مهم، توسعه روزنامه نگاری تخصصی همواره یکی از اهداف اساسي برگزاری جشنواره نیرو و رسانه بوده و امید است برگزاری سومین دوره این جشنواره گامی در راستای بهبود ژورنالیسم تخصصی حوزه آب و برق و افزایش توان و دانش خبرنگاران حوزه باشد.
نظرات