شهردار یزد: سامانه...

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه سامانه شهروندسپاری انجام فرآیندهای ساخت و ساز را بدون نیاز به مراجعه حضوری سرعت می بخشد، اظهار کرد: در راستای کاهش مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری و همچنین تحقق دولت الکترونیک که در ایام شیوع بیماری کرونا نیز ضرورت بیشتری برای این موضوع احساس شد، شهرداری یزد سامانه شهروندسپاری را راه اندازی نمود تا برای انجام برخی از فعالیت ها به غیر از مراجعه حضوری به کارگزاری ها و همچنین مناطق پنجگانه شهرداری، این سامانه نیز به شهروندان خدمات ارائه نماید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در مراسم رونمایی و بهره برداری از سامانه شهروند سپاری و ارائه خدمات غیر حضوری شهرداری، گفت: اگر تاریخچه صدور پروانه‌های ساختمانی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که در مبحث شهرسازی (تهیه طرح‌های جامع تفصیلی) در نظر بگیریم، چیزی که ارتباط ما را با شهروندان بیشتر می‌کند، موضوعاتی در خصوص اخذ پروانه، اخذ پایان کار، پاسخ به استعلام نقل و انتقالات ملک و پاسخ به استعلام بانک‌ها برای تنظیم سند و … است که این موضوعات در گذشته‌های دور به صورت دستی انجام می‌گرفت و شهروند پس از طی کردن فرآیندهای اداری و واریز وجه، پروانه ساختمانی‌اش صادر می‌شد.

شهردار یزد تصریح کرد: در حال حاضر در شورای پنجم و بر اساس تاکید شورای اسلامی شهر، باید فرآیندهای اداری کوتاه شود و به سمت هوشمندسازی در حرکت باشد و در این راستا مناطقی از شهرداری به صورت پایلوت برگزیده شدند تا مراجعات حضوری حذف شوند و شهروندان با زبان دیگری با شهرداری ارتباط بگیرند و این موضوع تحت عنوان شهر هوشمند و الکترونیکی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم در ابتدا فرآیندها را شناسایی، فرآیندهای زائد را حذف و زمان پاسخگویی به آنها را کوتاه کنیم و به این فرآیندها به صورتی سیستمی پاسخگویی شود، گفت: آغاز شهروند سپاری از طریق اصلاح فرآیندها انجام شد، زیرا در گذشته موضوع هوشمندسازی را در حد سیستم یکپارچه شهرسازی داشتیم، سال گذشته این امکان را ایجاد کردیم که شهروندان از منزل، موضوع نقل و انتقال ملک را انجام دهند، اما این کافی نبود و با کمک سازمان فاوا، معاونت شهرسازی و معماری و تأکیدات معا.ن هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصمیم بر این شد این موضوع قوی‌تر دنبال شود.

عزیزی ادامه داد: این موضوع نیازمند آن بود که زیرساخت‌های لازم را شهرداری و شهروند داشته باشند و آموزش‌های لازم در این مورد داده شود تا بتوانیم از این سامانه بهره‌مندی کافی داشته باشند.

شهردار یزد تاکید کرد: در حال حاضر در سامانه شهروند سپاری بخش‌های اخذ پروانه ساختمان، دریافت پایان‌کار، پاسخ به استعلامات بانکی، نقل و انتقالات، پاسخ به عوارضات نوسازی، سوابق آراء کمیسیون و… فعال است.

وی افزود: سایر فعالیت ها نیز در بستر این سامانه قابل انجام است که شهروندان یزدی لزومی به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند، حتی بعضی از خدمات با توجه به سوابق قبلی ملک اگر فرآیند مربوط به ملک قبلا انجام شده باشد و مجدداً اگر شهروندان استعلامی بخواهند در یک زمان کوتاه پاسخ استعلام خود را دریافت می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات