برای رسیدن به روسیه، آذربایجان را با بنادر شمالی دور میزنیم/ تجربه موفق تردد دریایی در دوره توقف مرز ترکمنستان
یکی از گزینهها برای حذف آذربایجان بجز راهاندازی مسیر زمینی مستقل به ارمنستان که تنها ساخت ۵ کیلومتر از آن باقی مانده، فعالسازی بنادر شمال کشور است که به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، بندر انزلی این ظرفیت را دارد که با پذیرش کشتیها رو رو کامیونهای حامل بار صادراتی را به طور مستقیم به روسیه حمل کند و به زودی بندر آستارا هم به این ظرفیت و امکان دست پیدا میکند. وی با تاکید بر اینکه بندر انزلی آماده پذیرش کشتی رو رو است و به زودی در بندر آستارا هم کشتی رو رو میتواند پهلو بگیرد، ادامه داد: پذیرش کشتی رو رو برای حمل کامیونهای حامل بار و رساندن آن به مقصد روسیه نیاز به لایروبی و ایجاد عمق مناسب است اما موضوع مهمتر بحث زمانبندی است به این معنا که مدت زمان ماندگاری کامیون در بنادر و ورود و خروج کشتی در بنادر مشخص باشد. ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات