از محدودیت در چین تا ممنوعیت در هند
اما ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی فقط به بنادر چینی محدود نمیشود و اخیرا اعلام شده حتی هند هم محدودیتهایی را برای ورود کالاهای ایرانی وضع کرده که البته دلیل آن تنها مساله فشار تحریمها نیست. متاسفانه اخیرا ورود برخی از کالاهای غیر مجاز با کانتینر از مبدا افغانستان و پاکستان که بعضی از آنها از طریق بنادر ایرانی به موندرا ارسال شدهاند، بهانه لازم را برای تصمیم اخیر مجموعه آدانی گروپز ایجاد کرد که اعلام کند برای حفظ اعتبار خود، محمولات ورودی از افغانستان و پاکستان و ایران را نمیپذیرد و طبیعتا دولت هند هم نمیتواند به بخش خصوصی فشار بگذارد که این ممنوعیت را به راحتی بردارد. در شرایطی که بنادر کشورهای همسایه در حال ارتقای سهم خود از تجارت بین المللی هستند و سرمایه گذاریهای کلانی برای افزایش ظرفیت و بازارسازی برای آنها در حال انجام است، مجموعهای از اتفاقات باعث کاهش ترافیک اکثر بنادر ایران شده است ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات