توانير و شهرداري تهران بهدنبال همكاري مشترك در کاهش مصرف انرژی پایتخت
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، در اين نشست "عليرضا زاكاني" شهردار تهران، اعمال مديريت بهينه مصرف در حوزه روشنايي معابر شهري، فضاهاي سبز و ساختمانهاي اداري با بهرهگيري از سامانههاي نوين روشنايي و لامپهاي فوق كم مصرف را پراهميت خواند و گفت: آرمان بلند ما در اين بخش اين است كه بتوانيم گاز را از تهران حذف كنيم و شهر بر مدار برق اداره شود.
شهردار تهران با بيان اينكه براي اجراي برنامهها، هيئت مشتركي را تشكيل ميدهيم تا تفاهمنامهاي منعقد و مسائل را تعيين تكليف كنيم، گفت: در خصوص هوشمندسازي و ايجاد زمينه بهرهمندي از امكانات سوختهاي غير فسيلي نيز ظرفيتهاي گستردهاي در تهران وجود دارد.
وي ادامه داد: در اين زمينه اولين قرارداد را براي خريد 50 اتوبوس برقي براي استفاده در خيابان جمهوري را بستيم، همچنين بايد در خصوص وضعيت اتوبوس در تهران بعد از جبران مافات فعلي و نوسازي و بازسازي اتوبوسها به سمت اتوبوسهاي برقي و یا خودروهاي هيبريدي در شهر برويم.
زاكاني اضافه كرد: در بحث موتورهاي برقي مذاكراتي با شركتهاي سازنده انجام و پيشنهاد داديم كه اگر اين موتورها يك اتاقك داشته باشند جنبه ايمني بالاتری داشته و آلودگي هوا هم از سوی موتورسيكلتها برطرف شود.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: در حال حاضر بين 3 تا 4 ميليون موتورسيكلت در شهر وجود دارد كه كارگروهي تشكيل داديم تا هم هويت موتور با صاحبش مشخص و هم با سيستم كنترل عبور، تبديل موتورهاي كاربراتوري به برقي را دنبال كنيم.
زاكاني بيان كرد: اين كارگروه مستمر باشد تا صرفهجويي ايمني و توجه به مسائل زيست محيطي را باهم داشته باشيم. تيم مشترك با معاونتهاي مختلف به صورت دوره اي جلسه و پيوستهاي كارشناسي داشته باشند تا با عملياتي كردن آن بتوان چهره شهر را تغيير داد.
آمادگي توانير براي همكاري در زيباسازي و كاهش مصرف انرژي پایتخت
"محمدحسن متولي زاده" مديرعامل شركت توانير نيز در اين خصوص گفت: اقدامات ما در اين حوزه باعث ميشود هم شهر زيبا شود و هم مصرف انرژي كاهش پيدا كند و اگر شهرداري تهران وارد اين عرصه شود الگوي ساير شهرها خواهد شد.
مديرعامل شركت توانير افزود: بحث شبكههاي فرسوده در هسته مركزي شهر تهران بسيار مهم است و در بخش زمين و امكانات در اين موضوع فرصتهاي خوبي داريم كه بايد همكاري في مابين انجام شود.
متولي زاده همچنين خاطرنشان كرد: همچنين يكي از مهمترين موارد آلاينده مربوط به مجموعههاي متحرك از جمله موتورسيكلت است كه بايد شرايط استفاده از موتورهاي برقي را فراهم كنيم و اين يك فرصت مناسب است.
در اين نشست "آرش كردي"، مديرعامل شرکت برق منطقهاي تهران نيز درباره وضعيت برخي از پستهاي داخل تهران گفت: در مناطق كريمخان و پونك پستهاي فرسوده و قديمي داريم و بايد زمينهاي فراهم شود تا هيئت مشتركي بين شهرداري و صنعت برق براي مشخص شدن وضعيت اين زمينها كه بعضا ميتواند كاربري تجاري هم داشته باشد تشكيل و يك تفاهم و قرارداد انجام شود.
كردي با بيان اينكه خطوط هوايي موجود در تهران داراي حريم هستند، خاطرنشان كرد: به دليل مسائل زيست محيطي و مبلمان شهري، شهرداري تقاضاي جابجايي آنها را دارد.
وي افزود: در واقع بحث آزادسازي حرايم در اين خطوط مطرح است و مناطق مشتركي داريم كه جاي كار دارد.
در ادامه اين نشست، سرپرست شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ نيز با بيان اينكه بر اساس پيشبينيهاي انجام شده، مصرف برق 5 هزار و 500 مگاواتي در انتظار شهر تهران است، گفت: با بهرهگيري از تمامي توان فني متخصصان خود در تلاشيم تا با اعمال مديريت مصرف 1000 مگاواتي مانع از بروز مشكلات براي شهروندان تهراني شويم.
"كامبيز ناظريان" افزود: 370 هزار شعله چراغ و 10 هزار كيلومتر مسير روشنايي در شهر داريم و با برنامهريزي كه انجام شده است تا پايان سال آينده 70 هزار شعله لامپ معابر شهري تهران با لامپهاي فوق كم مصرف جايگزين خواهد شد تا ضمن زيباسازي هرچه بيشتر فضاي شهر و كاهش هزينههاي فني اين بخش، صرفهجويي قابل ملاحظهاي را نيز در حوزه روشنايي معابر پايتخت شاهد باشيم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیروشهردار تهران با بيان اينكه براي اجراي برنامهها، هيئت مشتركي را تشكيل ميدهيم تا تفاهمنامهاي منعقد و مسائل را تعيين تكليف كنيم، گفت: در خصوص هوشمندسازي و ايجاد زمينه بهرهمندي از امكانات سوختهاي غير فسيلي نيز ظرفيتهاي گستردهاي در تهران وجود دارد.
وي ادامه داد: در اين زمينه اولين قرارداد را براي خريد 50 اتوبوس برقي براي استفاده در خيابان جمهوري را بستيم، همچنين بايد در خصوص وضعيت اتوبوس در تهران بعد از جبران مافات فعلي و نوسازي و بازسازي اتوبوسها به سمت اتوبوسهاي برقي و یا خودروهاي هيبريدي در شهر برويم.
زاكاني اضافه كرد: در بحث موتورهاي برقي مذاكراتي با شركتهاي سازنده انجام و پيشنهاد داديم كه اگر اين موتورها يك اتاقك داشته باشند جنبه ايمني بالاتری داشته و آلودگي هوا هم از سوی موتورسيكلتها برطرف شود.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: در حال حاضر بين 3 تا 4 ميليون موتورسيكلت در شهر وجود دارد كه كارگروهي تشكيل داديم تا هم هويت موتور با صاحبش مشخص و هم با سيستم كنترل عبور، تبديل موتورهاي كاربراتوري به برقي را دنبال كنيم.
زاكاني بيان كرد: اين كارگروه مستمر باشد تا صرفهجويي ايمني و توجه به مسائل زيست محيطي را باهم داشته باشيم. تيم مشترك با معاونتهاي مختلف به صورت دوره اي جلسه و پيوستهاي كارشناسي داشته باشند تا با عملياتي كردن آن بتوان چهره شهر را تغيير داد.
آمادگي توانير براي همكاري در زيباسازي و كاهش مصرف انرژي پایتخت
"محمدحسن متولي زاده" مديرعامل شركت توانير نيز در اين خصوص گفت: اقدامات ما در اين حوزه باعث ميشود هم شهر زيبا شود و هم مصرف انرژي كاهش پيدا كند و اگر شهرداري تهران وارد اين عرصه شود الگوي ساير شهرها خواهد شد.
مديرعامل شركت توانير افزود: بحث شبكههاي فرسوده در هسته مركزي شهر تهران بسيار مهم است و در بخش زمين و امكانات در اين موضوع فرصتهاي خوبي داريم كه بايد همكاري في مابين انجام شود.
متولي زاده همچنين خاطرنشان كرد: همچنين يكي از مهمترين موارد آلاينده مربوط به مجموعههاي متحرك از جمله موتورسيكلت است كه بايد شرايط استفاده از موتورهاي برقي را فراهم كنيم و اين يك فرصت مناسب است.
در اين نشست "آرش كردي"، مديرعامل شرکت برق منطقهاي تهران نيز درباره وضعيت برخي از پستهاي داخل تهران گفت: در مناطق كريمخان و پونك پستهاي فرسوده و قديمي داريم و بايد زمينهاي فراهم شود تا هيئت مشتركي بين شهرداري و صنعت برق براي مشخص شدن وضعيت اين زمينها كه بعضا ميتواند كاربري تجاري هم داشته باشد تشكيل و يك تفاهم و قرارداد انجام شود.
كردي با بيان اينكه خطوط هوايي موجود در تهران داراي حريم هستند، خاطرنشان كرد: به دليل مسائل زيست محيطي و مبلمان شهري، شهرداري تقاضاي جابجايي آنها را دارد.
وي افزود: در واقع بحث آزادسازي حرايم در اين خطوط مطرح است و مناطق مشتركي داريم كه جاي كار دارد.
در ادامه اين نشست، سرپرست شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ نيز با بيان اينكه بر اساس پيشبينيهاي انجام شده، مصرف برق 5 هزار و 500 مگاواتي در انتظار شهر تهران است، گفت: با بهرهگيري از تمامي توان فني متخصصان خود در تلاشيم تا با اعمال مديريت مصرف 1000 مگاواتي مانع از بروز مشكلات براي شهروندان تهراني شويم.
"كامبيز ناظريان" افزود: 370 هزار شعله چراغ و 10 هزار كيلومتر مسير روشنايي در شهر داريم و با برنامهريزي كه انجام شده است تا پايان سال آينده 70 هزار شعله لامپ معابر شهري تهران با لامپهاي فوق كم مصرف جايگزين خواهد شد تا ضمن زيباسازي هرچه بيشتر فضاي شهر و كاهش هزينههاي فني اين بخش، صرفهجويي قابل ملاحظهاي را نيز در حوزه روشنايي معابر پايتخت شاهد باشيم.
نظرات