ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند برداشته شد/ سازمان بنادر یک قدم از تحریم‌ها جلوتر بود/ جریان تجاری کالا از بندر چابهار رونق می‌گیرد

ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند برداشته شد/ سازمان بنادر یک قدم از تحریم‌ها جلوتر بود/ جریان تجاری کالا از بندر چابهار رونق می‌گیرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار فروند کشتی وارد آب‌های جمهوری اسلامی می‌شود و در بنادر کشور فعالیت تخلیه و بارگیری دارند، گفت: در کنار اینها حجم عظیمی از شناورهای سنتی و شناورهای مسافری و دیگر شناورها قرار دارند که در آمارهای این ۵۰ هزار فروند کشتی نیستند اما همه آنها مانند کشتی‌های اقیانوس پیما تحت کنترل و هدایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارند به خصوص که ۹۰ درصد تجارت ما دریایی است. به گفته صفایی، در حالی که به طور کلی عملکرد بندر چابهار رشد داشته است ولی در حمل و نقل کانتینری کاهش داشته‌ایم. معاون وزیر راه درباره بندر شهید رجایی گفت: تلاش ما این است روی بحث جریان سازی کالا در این بندر کار کنیم تا شاهد رونق ترافیک در بنادر کشور باشیم همچنین از شرکت‌های تولیدکننده داخلی تجهیزات بندر شهید رجایی خصوصا گنتری کرین (جرثقیل‌های بزرگ دروازه‌ای) حمایت می‌کنیم. صفایی ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات