پل‌مه: نگاه اقتصادی «هزینه-فرصت» باید جایگزین نگاه دولتی «هزینه-فایده» شود/محمودی‌سرای: با کمبود شدید ناوگان مواجهیم/سمساریلر: با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صنعت حمل‌ونقل روبه‌رو هستیم

پل‌مه: نگاه اقتصادی «هزینه-فرصت» باید جایگزین نگاه دولتی «هزینه-فایده» شود/محمودی‌سرای: با کمبود شدید ناوگان مواجهیم/سمساریلر: با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صنعت حمل‌ونقل روبه‌رو هستیم

رستم قاسمی همواره بر این مساله اشاره کرده است که با وجود ظرفیت‌های فراوان صنعت حمل‌ونقل برای اقتصاد کشور، این صنعت با مشکلات و زیرساخت‌های فراوانی روبرو است که به عنوان مثالی از این چالش‌ها می‌توان به ضعف زیرساخت، کمبود و فرسودگی ناوگان و زیان‌ده بودن برخی از شرکت‌های حمل‌ونقلی اشاره کرد. اما با وجود این موهبت خدادادی، حمل‌ونقل نتوانسته‌است نقش درخوری را در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند و به گفته وزیر راه و شهرسازی، در حالی که این صنعت بیش از ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص داده است، این سهم در ایران کمتر از ۷ درصد است. البته وزارت راه و شهرسازی در دوران جدید مدیریتی خود در دولت سیزدهم بنا دارد با ارائه برنامه جامعه حمل‌ونقل کشور، این صنعت را متحول کرده و آن را در جایگاه شایسته خود قرار دهد. به همین منظور در میزگردی میزبان سه تن ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات