طلسم اجرایی شدن قطار کربلا شکسته شد
دیگر مزیتهای ترانزیتی این خط ریلی اتصال راه آهن به خط ریلی تا کربلا و فراهم شدن سفر ریلی به عتبات عالیات و همچنین اتصال ریلی تا مشهد است که در کنار افزایش ۳۰۰ درصدی جذب ترانزیت منطقه ظرفیت جابجایی تا ۴ میلیون زائر و مسافر را نیز در افق اهدافش میتوان متصور بود. اوایل سال ۹۰ ساخت خط ریلی شلمچه- بصره در برنامههای وزارت راه و شهر سازی قرار گرفت و جلساتی نیز در این خصوص بین دو کشور ایران و عراق برگزار شد که البته برخی ملاحضات قانونی و فراهم کردن نیازها تحقق این موضوع را با گذر زمان روبرو کرد. همچنین رستم قاسمی در سفری که مصطفی الکاظمی نخست وزیرعراق و برخی از اعضای کابینه عراق به ایران بعد از مستقر شدن دولت سیزدهم داشتند، دیداری با وزیر حمل ونقل این کشور برای پیگیری خط آهن شلمچه-بصره برگزار کرد. در ادامه و بعد از ۱۰ سال از ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات