10 پروژه آبرسانی در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

10 پروژه آبرسانی در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امين قصمي" با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 6 پروژه با اعتبار 425 میلیارد ریال در شهرستان‌های بندعباس، بندرلنگه، و قشم تکمیل و  آماده افتتاح است و تعداد 4 پروژه نیز در شهرستان‌های جاسک، سیریک، بشاگرد و بستک با اعتبار یک‌هزار و 300 میلیارد ریال آماده  برای کلنگ‌زنی است.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین این پروژه‌ها، طرح آبرسانی به غرب جاسک، اجرای خط انتقال آب‌شیرین‌کن چارک به بستک و جناح و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع روستاهای نقاشه و معتمد‌آباد شهرستان قشم است که پیش از این فاقد شبکه آبرسانی بوده‌اند.
به گفته قصمی، در دهه فجر امسال پروژه‌های آبرسانی به روستاهای چاه‌احمد، چاه‌دراز و کلات، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در سطح شهرستان بندرعباس و روستاهای قشم و بازسازی ایستگاه پمپاژ درکوه و گوران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین اجرای خط انتقال آبرسانی به روستاهای زاج و و داربست سیریک، طرح آبرسانی به غرب جاسک و روستاهای زرآباد و مرانگ و احداث مخزن هزار مترمکعبی و خط انتقال آب‌شیرین‌کن چارک به بستک و جناح از دیگر پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی در دهه فجر است.
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان در ادامه با اشاره به پروژه‌های شاخص 9 ماهه سال 1400، اظهار داشت: امسال پروژه‌های شاخص زیادی در دست اجرا بوده که اثربخش‌ترین آن‌ها شامل، بهره‌برداری از طــرح ملــی آبرســانی به شهر گوهران و 13 روستای مسیر شهرســتان بشــاگرد، آغاز عمليات اجرايی طرح آبرسانی از دشت تلنگ به شهرستان سيريک و در بخش فاضلاب نیز افتتـاح پـروژه تصفیـه‌خانـه و شـبکه فاضــلاب روســتای «تیــاب» مینــاب به عنوان نخســتین طــرح فاضــلاب روســتایی اســتان، در مجموع با اعتبار یک‌هزار و 580 میلیارد ریال است.
این مقام مسئول تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان به عنوان مطالبه دیرین مردم بندرعباس از دیگر پروژه‌های تاثیرگذار در سال 1400 است که با اعتباری بالــغ بــر ۲۰ هــزار میلیــارد ریـال وارد فازعملیاتی شد.
وی همچنین، افتتاح آب‌شــیرین‌کن مهدی‌آباد بندرعباس با ظرفیت 150 مترمکعب در روز و بهره‌مندی ۴ روسـتا بـا جمعیتـی بالـغ بـر ۹۲۲ نفـر از نعمـت آب شـیرین، اجراي فاز یک طرح انتقال آب از تصفیه‌خانه جاسک به روستاهای غرب و کلنگ‌زنی طرح آبرسانی خط انتقال آب خلیج فارس به روستای رضوان را از دیگر پروژه‌های اجرا شده و یا در حال اجرای امسال عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات