جذب کامیونهای ترک به بنادر گیلان در دوره مناقشات ارمنستان و آذربایجان/ برای جابهجایی فقط ۹۸ دستگاه کامیون از کشتی رو –رو استفاده کردیم
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندر انزلی از باسابقهترین و فعالترین بنادر کشور بوده اما در حال حاضر افتی در جایگاه خود داشته، گفت: برای اینکه بتوانیم بندر انزلی را به رونق تجاری سالهای قبل بازگردانیم، باید استفاده از تمام ظرفیتهای موجود از جمله اتصال به شبکه ریلی، افزایش عملیات کانتینری و کانتینر یخچالی را در دستور کار قرار دهیم. ما هم معتقدیم باید به سمت کشتی رو-رو با ظرفیت بالاتر برویم چرا که به طور قطع جابه جایی کامیونها و کالا با کشتی رو-رو با ظرفیت بیشتر باعث کاهش کرایههای حمل میشود اما مشکل مهم این است که برنامه زمانبندی و منظم برای حرکت کشتیهای رو- رو نداریم و تردد کشتیهای رو-رو با برنامهریزی انجام نمیشود. مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در این شرایط رانندگان کامیون از زمان دقیق تردد کشتیها اطلاع ندارند و این باعث میشود جاده را به مسیر دریایی ترجیح ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات