اتمام 8 فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

اتمام 8 فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی فرهور" عنوان کرد: در سال جاری تاکنون، از تعداد 17 برنامه سالانه تعمیراتی، هشت برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و یک مورد تعمیرات اساسی نیز در حال اجرا است.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح فعالیت‌های مربوط به تعمیرات واحدهای این شرکت گفت: هر ساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعداد 17فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحدهای 13گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه‌ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات اساسی واحد 250 مگاواتی شماره یک بخار، آغاز این برنامه‌ها بود.
فرهور ادامه داد: نوع تعمیرات واحدها، بر اساس ساعت کارکرد و نیازهای تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی، بازدیدهای دوره ای در واحدهای گازی و بخاری تقسیم می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه با اشاره به فعالیت‌های تعمیرات در واحدهای سیکل ترکیبی اظهار کرد: تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحدهای شماره 1و5 گازی به همراه تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره 4 گازی، تعمیرات نیمه اساسی واحد شماره 3 بخاری سیکل ترکیبی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد شماره 2 بخاری سیکل‌ ترکیبی، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی مهر تا بهمن امسال به اتمام رسید.
فرهور با تشریح فعالیت‌های تعمیراتی در واحدهای بخاری اظهار داشت: در نیروگاه بخار نیز از ابتدای فصل تعمیرات تاکنون واحد شماره یک بخاری، تحت تعمیرات اساسی و واحدهای شماره 2 و 4 نیز مورد تعمیرات بازدید دوره‌ای قرارگرفته است.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی خاطرنشان کرد: هم اکنون واحد شماره 3 گازی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن و همچنین واحد شماره 2 گازی جهت انجام تعمیرات محفظه‌ی احتراق در دست تعمیرات قرار دارد که برنامه‌های آینده تعمیرات واحدها نیز تا پایان اردیبهشت سال 1401 انجام و به پایان خواهد رسید.
فرهور در توضیح فرآیند برنامه‌ریزی برای انجام 17 فعالیت تعمیرات واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هر ساله نیازهای تعمیراتی واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه بر اساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام شده که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحدها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.
نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از 12 میلیارد کیلووات‌ ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود 4 درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات