آیین افتتاح ۱۷ پروژه شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان
  
   (۱۴۰۰/۱۱/۱۸)

آیین افتتاح ۱۷ پروژه شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان (۱۴۰۰/۱۱/۱۸)

همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛

بهره برداری از ۸ طرح شرکت برق منطقه ای مازندران با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

به گزاش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، مهندس  حسین افضلی، در مراسم افتتاح هشت طرح شرکت برق منطقه ای مازندران در ساری گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال ۱۷ پروژه این شرکت به ارزش ۳۳۴ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید که ۲۶۴ میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی شرکت توانیر و ۷۰ میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی تامین شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، در ادامه سخنان خود در این آیین که به صورت متمرکز در محل نیروگاه شش مگاواتی شهرک صنعتی شماره دو ساری صورت می گرفت افزود:هشت طرح شرکت برق منطقه ای در استان مازندران با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان این که پروژه های مورد بهره برداری مربوط به افزایش ظرفیت ایستگاه های فوق توزیع ۶۳ به ۲۲۰ کیلوولت است، تصریح کرد: این پروژه ها شامل افزایش ظرفیت ایستگاه شماره سه فوق توزیع، پست شماره سه آمل، پست ۲ساری، پست شماره سه بابل، پست قائمشهر، پست بابلکنار، پست فوق توزیع جویبار و نیروگاه ۶ مگاواتی در شهرک صنعتی شماره دو ساری است.

مهندس افضلی با بیان این که با بهره برداری از این پروژه ها مجموعاً ۳۵۰ مگاوات آمپر به ظرفیت ایستگاه های ما اضافه خواهد شد، گفت: این افزایش ظرفیت ایستگاه ها موجب پاسخگویی مناسب در زمان رشد مصرف سالانه خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت فعلی صنعت برق در مازندران، پیک مصرف استان در تابستان امسال را سه هزار و ۲۶۰ مگاوات اعلام کرد و با بیان این که این رقم نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که تولید برق استان در این مدت دو هزار و ۲۲۰ مگاوات بود و به همین دلیل در استان با کمبود تولید هزار و ۶۰ مگاواتی مواجه هستیم.

مهندس افضلی ادامه داد: اگر بخواهیم این کمبود را با احداث نیروگاه برطرف کنیم باید نیروگاه هایی با ظرفیت تولید هزار و ۳۰۰ مگاوات داشته باشیم چون راندمان نیروگاه ها در تابستان افت می کند و رشد مصرف برای سالهای آتی نیز اتفاق میافتد لذا   باید توسعه تولید را مد نظر قرار دهیم .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی بخش خصوصی در سرخ رود محمود آباد اشاره کرد و گفت: زمین ساخت این نیروگاه خریداری و سرمایه گذار آن نیز انتخاب شده و در حال پیگیری امور اجرایی آن هستیم تا به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی همچنین به احداث ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بهشهر، افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت شهدای مدافع حرم ساری، افزایش ظرفیت ابستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت بابل، چهار مدار شدن رویان به نوشهر به عنوان طرح های در دست اجرای شرکت برق منطقه ای مازندران یاد کرد. که عمده این پروژه ها در تابستان ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهند رسید.

مهندس افضلی با بیان این که تا پایان سال آینده ۷۰ مگاوات برق نیروگاه های کوچک در مازندران وارد مدار خواهد شد، افزود: تا سال ۱۴۰۳ نیز ۱۳۸ مگاوات برق با برنامه ریزی های صورت گرفته وارد مدار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود یکی از برنامه های این شرکت را بدلیل کمبود نیروگاه و برق تولیدی در استان ایستگاههای ۴۰۰ کیلو ولت و بهره گیری از ظرفیت شبکه سراسری سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: در مازندران پروژه های خوبی اجرا کردیم

این مسئول همچنین با اشاره به اهمیت بخش تولید، تاکید کرد: در حال حاضر بحث توسعه برای این شرکت دارای اهمیت است، ولی جهت حمل ترانس های قدرت که گرانترین تجهیزات ایستگاه ها هستند متاسفانه جاده  های مناسبی برای حمل محموله های ترافیکی نداریم ، پلهای احداث شده موجود فاقد طراحی استاندارد برای حمل محموله های ترافیکی می باشد و این موضوع باعث تاخیر در به مدار آمدن واحد ها گردید.

روح الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم، انقلاب اسلامی را نه یک انقلاب یک بعدی بلکه یک انقلاب مردمی در همه حوزه ها معرفی کرد و گفت:

وی از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب ایدئولوژیک و مردمی یاد کرد و افزود: سوال اینجاست که آیا ما در انقلاب اسلامی به استقلال رسیدیم یا خیر، ما به استقلال در حوزه سیاسی رسیدیم اما در بخش رسانه‌ای و اقتصادی هنوز به استقلال نرسیدیم.

سلگی با اشاره به این که مقام معظم رهبری نیز به فاصله آنچه که هستیم و جایی که باید باشیم اشاره می‌کنند، افزود: ما در همه بخش‌ها باید به خودکفایی برسیم، اگر چه اندیشه‌ها مختلف است، اما آنچه مشخص است این است که ما براساس توانمندی خودمان میتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه امروز ما با اژده های هفت‌سر فساد مواجه هستیم، یادآور شد: همه کسانی که به سرمایه‌های هنگفت دست پیدا می‌کنند و در مدت زمان کوتاهی به جایگاه های رفیعی دست پیدا می کنند هیچ فرقی با آمریکا ندارند، حال سوال اینجاست که آیا ما باید تماشاگر باشیم؟

وی در ادامه سخنان خود زمین خواری و کوه خواری اشاره کرد و گفت: اگر تماشاگر باشیم و راه‌های فساد را کشف و در مقابلشان کاری انجام دهیم به طور حتم در پیشگاه خدای متعال شرمنده مردم خواهیم شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه سخنان خود تقویت تولید در بخش های مختلف را یکی از راه های رسیدن به استقلال اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی، کشور را در مسیر رشد و توسعه اقتصادی هدایت کنیم.


لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای مازندران

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات