سرویس دهی شهرداری یزد باید طبق قانون و متناسب با ظرفیت موجود باشد

سیفی گفت: اعتبارات سازمان حمل و نقل پیشتر از سه ناحیه دولت، بلیط ارائه شده از سوی مسافران حوزه حمل و نقل و یارانه ای که از سوی شهرداری پرداخت می شد تامین می گردید.

او گفت: در سال های اخیر دولت سهم خود را در این حوزه نپرداخته و به دلیل کاهش اقبال عمومی نسبت به وسایل نقلیه عمومی به ویژه ناشی از بیماری کرونا، هزینه حمل و نقل تنها بر عهده شهرداری بوده که به دلیل افزایش هزینه های جاری و تعمیرات و قطعات خودرو و افزایش دستمزد رانندگان به شدت افزایش یافته و شهرداری را در زمینه تامین این نفقات با مشکل مواجه ساخته است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد از سال ۸۵ که سیاست تمرکز و وجوه ارزش افزوده مطرح شد جذب اعتبارات از روستاها صورت نگرفته اما علی رغم این مسئله سرویس دهی از سوی سازمان شهرداری در روستاها دایر بوده است.

او گفت: در این خصوص جلسات متعددی برگزار و مقرر شد که بدهی روستاها از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و مابقی بدهیها بعدا مورد محاسبه قرار گیرد و با وجود مکتوب شدن صورت جلسه و امضای آن از سوی بخشداری، به بهانه جذب اعتبارات از سوی شهرداری از حریم شهر، پرداختی صورت نگرفت.

سیفی گفت: جذب اعتبارات از سوی شهرداری نیز پیشتر از صنایع مستقر در حریم شهر انجام می گرفت اما پس از قانون ارزش افزوده، جذب اعتبارات تنها به ساخت و سازهای حریم شهری و در چهارچوب قانون انجام گرفته و بسیار کاهش یافت.

او گفت: اعتبارات جذب شده از حریم شهری نیز تنها در خود حریم امکان مصرف داشته و در روستاها مجاز به هزینه کَرد نمی باشد بنابراین انتظار داریم که دهیاران و بخشداران با توجه به شرایط خاص حمل و نقل در این مورد با شهرداری همیاری نموده تا مشکلات موجود مرتفع گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات