آغازپویش مدرسه سبز وشهری سبزتر به همت سازمان سیما،منظروفضای سبز شهرداری گرگان

آغازپویش مدرسه سبز وشهری سبزتر به همت سازمان سیما،منظروفضای سبز شهرداری گرگان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان از شروع طرح های مدرسه سبز و شهری سبزتر خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهستی قدس ولی از کاشت 8 هزار اصله نهال در سطح شهر خبر داد و گفت: با کاشت این نهال ها در قطعات بلااستفاده شهری، معابر، پارک‌ها، طرح‌های مشارکت مردمی در سطح محلات و پویش مدرسه سبز تلاش داریم شهری سبزتر از گذشته را تقدیم نگاه مردم کنیم.

قدس ولی در خصوص پویش مدرسه سبز توضیح داد: با شروع اسفند ماه در ۱۴ مدرسه گرگان که به عنوان پایلوت این پویش انتخاب شده‌اند، نهالکاری آغاز شده و دانش آموزان مدرسه مسئولیت حفظ و نگهداری نهال‌ها را به عهده خواهند داشت تا علاوه بر حفظ نهال و سرسبزی مدرسه، حس مسئولیت‌پذیری را هم تجربه نمایند.

وی در خصوص گونه‌های انتخابی نهال‌های کاشته شده گفت: گونه‌ های نهالی که در سطح شهر کاشته شده است، از گونه‌های مقاوم و کم نیاز بوده و در خصوص نیاز آبی گونه‌ها در فصل گرما، تدابیر خاصی اندیشیده شده است تا نهال‌ها کمترین خسارات را ببینند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان در خصوص نگهداری نهال‌ها اظهار داشت: نگهداری نهال‌ها تا مدتی بعد از کاشت به عهده پیمانکار مربوطه است و بعد از آن به اداره حفظ و نگهداری سازمان سیما، منظر و فضای سبز محول می‌گردد.

قدس ولی افزود: در طرح‌های مشارکتی در کنار همت نیروهای سازمان، از ظرفیت موجود در محلات و پتانسیل شهروندان پویا و فعال برای حفظ و نگهداری نهال‌ها بهره خواهیم برد که در این رابطه بسیار مفتخر و خرسندیم که شهروندان فهیم گرگانی در این امر شریک و سهیم هستند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات