بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین تا شهریور ماه ۱۴۰۱ با تامین منابع/کاهش چهار هفته‌ای زمان عبور کالا با تکمیل راه آهن قزوین- کاسپین/ اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با تکمیل این خط ریلی

بهره‌برداری از راه‌آهن رشت- کاسپین تا شهریور ماه ۱۴۰۱ با تامین منابع/کاهش چهار هفته‌ای زمان عبور کالا با تکمیل راه آهن قزوین- کاسپین/ اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با تکمیل این خط ریلی

مدیرکل اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ توضیح داد: این مسیر به طول ۲۰۵ کیلومتر از قزوین تا انزلی بوده که قسمت دوم یعنی رشت تا انزلی به طول ۴۰ کیلومتر شامل ۳ قطعه می‌شود. مردی با اشاره به اینکه سال ۹۸ این پروژه در اولویت قرار گرفت و تکمیل آن سرعت بیشتری یافت، ‌ افزود: این خط آهن تا منطقه پیربازار مشکلی نداشت اما از منطقه پیربازار به سمت انزلی به دلیل برخورد با مرداب انزلی، محیط زیست اجازه ساخت ادامه مسیر را در این حوزه نداد، به همین دلیل مجبور شدیم مسیری به سمت منطقه آزاد انزلی یعنی منطقه کاسپین که خارج از مرداب بود، ‌ جایگزین کنیم. مدیرکل اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ خاطر نشان کرد: برای اتمام پروژه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پول نیاز بود و در سفر رئیس جمهور به گیلان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این ...

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    منبع خبر

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

    پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

      نظرات