اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور/ شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد

اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور/ شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم کشور، اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و با کمک خیرین  در حال اجراست که طی چهار سال، آب سالم و پایدار ۱۰ هزار روستای هدف را تامین خواهد کرد.
​وی اضافه کرد: در فاز اول عملیات اجرایی، طرح آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا با جمعیت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر آغاز شده است.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این طرح، آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا معادل حدود ۲۵ درصد کل کشور، به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به منظور تأمین آب پایدار جمعیتی حدود ۵۵۴ هزار نفر اجرا می‌شود.
محرابیان در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات نخستین سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، گفت: مجوز شیرین‌سازی آب دریا به میزان ۵۰ هزار مترمکعب برای تأمین نیاز آبی شهرها و روستاهای چابهار، کنارک و دشتیاری (روستاهای نوار ساحلی)، نیز صادر شد که در فاز اول ۲۵ هزار مترمکعب به سرمایه‌گذار ابلاغ شده است.
وزیر نیرو همچنین از اتصال ۳۰۴ روستای زیرمجموعه به سد زیردان و شروع بهره‌برداری از فاز یک طرح اضطراری آبرسانی از دشت حرمک به زاهدان نیز خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، علاوه بر آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا، آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر نیز با مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین در حال اجراست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با مجموع اقدامات برنامه‌ریزی شده شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان به بیش از 90 درصد ارتقا یابد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات