5 هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای تکمیل  ...

5 هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ...

5 هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز یک خط 3 قطارشهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ایمان فرهمندی در گفتگویی ابتدا با اشاره به بهره‌برداری از 110 دستگاه اتوبوس با حضور وزیر کشور، اظهارکرد: حمل‌ونقل و جابجایی یکی از نیازهای اساسی و ضروری مردم در شهرها و به‌ویژه کلانشهری مثل مشهد مقدس است؛ شهری که علاوه‌بر جمعیت 3.5 میلیون نفری ثابت، حجم زیاد زائران را هم پذیراست و به عنوان مثال طی 2 هفته اخیر، دو برابر جمعیت ثابت مشهد، وارد شهر شدند.

وی افزود: طبیعی است که ظرفیت معابر شهر برای تردد خودروهای سواری محدود بوده و از سوی دیگر، مصرف سوخت و آلودگی هوا نیز مباحث جدی هستند که باید به آنها توجه کرد؛ چنین شرایطی ایجاب می‌کند که به سمت تقویت و توسعه حمل‌ونقل همگانی و پاک در سطح شهر حرکت کنیم.

فرهمندی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح و بهره‌برداری 110 دستگاه اتوبوس جدید و همچنین بازسازی 30 دستگاه اتوبوس، گفت: بخش عمده این ناوگان در خطوط حاشیه شهر بکارگیری شده تا کیفیت ارائه خدمات در این پهنه‌ها افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به آغاز عملیات سازه و معماری فاز یک خط 3 قطارشهری مشهد اشاره داشت و تصریح کرد: امیدواریم این فاز به زودی آماده بهره‌برداری و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گیرد؛ خطی که شبکه ریلی در مرکز شهر را تکمیل می‌کند و موجب تسهیل دسترسی به حرم مطهر رضوی و همچنین پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) می‌شود.

فرهمندی با بیان اینکه تکمیل این فاز نیازمند 5 هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: در صورت تامین منابع، قطارشهری حدفاصل میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) ظرف مدت یکسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه منابع مالی شهرداری در مقیاسی نیست که بتواند چنین اعتباراتی را تامین کند، افزود: دولت باید با منابع در اختیار خود به این موضوع کمک کند؛ امیدواریم با حمایت‌های ویژه دولت، ترافیک در هسته مرکزی شهر به همت شهرداری ظرف مدت مشخصی حل شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در جلسه اخیر با وزیر کشور نیز تاکید شد که مشهد نیازمند کمک‌ و اعتبارات دولتی در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است؛ شورای شهر و شهرداری نیز به سهم خود در بودجه سال 1401 نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات