لزوم تمهید برنامه پنج ساله شهرداری ساری

لزوم تمهید برنامه پنج ساله شهرداری ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، صبح امروز پنجشنبه یازدهم فروردین، جلسه هم اندیشی تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری ساری ذیل چشم انداز 20ساله و نیز بررسی راهکارهای عملیاتی کردن شعار سال، ابلاغی مقام معظم رهبری(مدّظله العالی) با حضور جواد طالبی شهردار مرکز استان، سید افشین راسخ و سید رحمان میرشجاعی اعضای شورای اسلامی شهر، حسن کلانتری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق، علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری و سید حسین صالحی نیا مشاور عالی شهردار در دفتر کار شهردار ساری برگزار شد.

جواد طالبی شهردار ساری در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه پنج ساله شهرداری ذیل چشم انداز 20 ساله گفت: اقدامات تدوین نهایی برنامه 5ساله توسط معاونت برنامه ریزی و با هماهنگی نماینده محترم شورای اسلامی شهر هر چه سریع تر انجام شود تا در آینده ای نزدیک قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

شهردار مرکز استان بر اهمیت رویداد گردشگری 2022 و انتخاب ساری به عنوان پایتخت آن اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، افتتاحیه 2022 بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد؛ برای بهتر برگزار شدن این رویداد در کنار نماینده عالی دولت در استان و فرمانداری هستیم تا نتایج مطلوبی از این میزبانی حاصل شود.

طالبی گفت: در حوزه های کارآفرینی نیز با هماهنگی اعضا محترم شورای اسلامی شهر، ایده هایی مطرح شده است که به زودی عملیاتی می شود و نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

در ادامه سید افشین راسخ عضو شورای اسلامی شهر نیز به اهمیت تدوین برنامه پنج ساله شهرداری ذیل چشم انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: تسریع در تدوین برنامه پنج ساله ضروری است؛ این برنامه باید به گونه‌ای باشد که برای همه بخش‌ها و حوزه‌های کاری ایده و راهکار داشته باشد.

وی افزود: حوزه ترافیک شهری، گردشگری و مسئله ۲۰۲۲ نیاز به توجه ویژه در تدوین این برنامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: برنامه ۵ ساله به گونه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرا داشته باشد؛ توجه به منابع موجود و شرایط واقعی شهرداری، مولفه های مهم در تدوین برنامه صحیح و قابل اجرا هستند.

در ادامه راسخ به ضرورت برنامه‌ریزی برای رفاه حال شهروندان و گردشگران نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد یک مجتمع جامع خدمات رفاهی در مسیرهای گذری شهر، ضمن ارائه خدمات مناسب به شهروندان و گردشگران، می‌تواند زمینه‌ساز درآمد پایدار برای شهر، شهروندان و به تبع آن برای شهرداری نیز باشد.

همچنین سیدرحمان میرشجاعی عضو شورای اسلامی شهر نیز حرکت در مسیر برنامه‌ریزی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: امیدوارم در اسرع وقت مراحل تکمیل طرح برنامه ۵ ساله شهرداری به اتمام برسد و وارد فاز اجرایی آن بشویم.

میرشجاعی گفت: نگاه خدمات رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران با رویکرد درآمد پایدار نیز می‌تواند به اقتصاد شهر، شهروند و شهرداری کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر توجه به شعار سال و برنامه ریزی برای عملیاتی کردن آن را ضروری دانست و گفت: با راه اندازی دفتر کارآفرینی در صدد هستیم از ایده های خلاقانه شهروندان و نیز راه اندازی استارت آپ های حوزه کارآفرینی اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهیم که نتیجه آن تبدیل ساری به شهر کارآفرینی خواهد بود.

در ادامه معاونان و مشاور شهردار نیز به بحث و تبادل نظر در زمینه موضوعات مطروحه پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات