اختصاص بستههای حمایتی متناسب با نیاز تاکسیرانها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی مشهد مقدس، ایمان فرهمندی شامگاه گذشته با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی «اشاره» پیرامون بررسی نرخ ارائه خدمات در سازمان تاکسیرانی، اظهار کرد: نرخ خدمات بر مبنای محاسبات کارشناسی تعیین و در قالب لایحهای از طرف شهرداری، برای شورای اسلامی شهر ارسال میشود؛ ما در شورای شهر فرآیند کارشناسی را مجددا بررسی کرده و با در نظر گرفتن تورم، افزایش قیمت لوازم یدکی، ملزومات ارائه خدمات تاکسیرانان و افزایش حقوق و دستمزد آنها، به جمعبندی خدمات رسیده و در قالب مصوبه ابلاغ میشود.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به وجود بازار رقابتی حملونقل به صورت رسمی و غیر رسمی بیان کرد: نرخی که برای تاکسیرانی تعیین میشود، بایستی قابلیت رقابت داشته باشد؛ اگر نرخ تعیین شده بیشتر از حوزههای غیر رسمی خدمات باشد، حوزه تاکسیرانی از کاربرد ساقط شده و مردم تمایلی برای استفاده از خدمات تاکسیرانی ندارند.
فرهمندی ادامه داد: از این رو سقف کرایه را در تعادل با واقعیت بازار و خدماتی که ارائه میشود، تعیین میکنیم تا منافع تاکسیرانها و هزینهها لحاظ شود.
وی تاکید کرد: موئلفههای مختلفی در تعیین نرخ وجود دارد اما موئلفه اثرگذار، فضای رقابتی است؛ نرخ تاکسی و کیفیت خدمات آنها متفاوت با خدمات شرکتهایی است که ارائه خدمات میدهند، این در عین حالی است که تعیین نرخ و کیفیت خدمات بر انتخاب خدمت موثر است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد مقدس گفت: اگر کیفیت خدمات تاکسیرانی افت کند، تاکسی از گزینههای مردم خارج میشود، از این رو بایستی تلاش کنیم که کیفیت را در حداقل زمان ممکن حفظ کنیم، تحقق این مهم مستلزم آن است که حداقل درآمد را برای تاکسیران تضمین کنیم.
فرهمندی با تاکید بر اینکه نرخ کرایه مسئلهای است که مورد نظر همشهریان قرار میگیرد، بیان کرد: در سیستمهای رقابتی خدمات حوزه حملونقل به صورت محدود و موردی ارائه میشود ولی در سیستم تاکسیرانی، افراد زندگی و سرمایه خود را به این حوزه وارد کرده و خدمات را به صورت مستمر ارائه میدهد.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد مقدس افزود: در سال گذشته شاهد دو مرتبه افزایش نرخ خدمات بودیم که با تایید مراجع ذی صلاح همراه گشت.
فرهمندی عنوان کرد: در سازمان تاکسیرانی و سایر حوزههای حملونقل خدمات به شایستگی در حال انجام بوده، این در حالی است که در این میان امکان بروز تخلف نیز وجود دارد و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد در کشف و برخورد با تخلفات به خوبی عمل کرده است.
وی در مورد اختصاص بسته معیشتی به تاکسیرانها تاکید کرد: مصوبهای در این مورد وجود داشت که اجرای آن با محدودیتهای مواجه شد، بخشی از این مورد در قالب افزایش نرخ خدمات گنجانده گردید تا بخشی از نیازهای تاکسیرانان پاسخ داده شود.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد مقدس عنوان کرد: از همکاران خود در تاکسیرانی و شهرداری درخواست کردهایم که بستههای حمایتی متناسب با نیاز تاکسیرانها همچون لوازم یدکی و روغن را در نظر بگیرند و ظرفیتی برای تامین انبوه شکل بگیرد.
نظرات