ساماندهی پسماندهای پزشکی نیازمند همکاری همه‌جانبه است

ساماندهی پسماندهای پزشکی نیازمند همکاری همه‌جانبه است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جلسه ساماندهی پسماندهای پزشکی با حضور روح‌الله سُلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، علی رجبی وند چالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، دکتر ابراهیمی رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران، نماینده علوم پزشکی، نماینده محیط‌زیست و با حضور عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برگزار شد.

روح‌الله سُلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در خصوص لزوم ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز و مؤسسات درمانی سطح شهر و ضرورت این امر در جهت حفظ ایمنی و سلامت آحاد مردم تأکید کرد.

وی همچنین در خصوص تسهیل درروند ساماندهی پسماندهای پزشکی و عفونی تأکید کرد و گفت: حفظ سلامت مردم بالاترین واصلی‌ترین اولویت است که باید به آن توجه ویژه شود.

عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با اشاره به اینکه دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده است خواستار همکاری همه‌جانبه شد و گفت: این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل‌شده است.

غفوری بر امحای این نوع پسماندها با همکاری همه‌جانبه محیط‌زیست و بهداشت تأکید کرد و افزود: شهرداری ساری و سازمان مدیریت پسماند در این خصوص آماده هرگونه همکاری است البته برای تحقق این هدف نیاز به همفکری و تعامل دیگر دستگاه‌های مربوطه برای حل این مشکل است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: با هم‌افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه گام برداشت.

در ادامه چالش‌های موجود، موردبحث و تبادل‌نظر اعضاء حاضر در جلسه قرار گرفت. این جلسه مصوباتی نیز در پی داشت و مقرر گردید در جهت ارائه گزارش و ادامه فرآیند اصلاح جلسه‌ی دیگری با حضور اعضاء برگزار شود.

در ادامه حاضرین به بیان نظرات در خصوص نحوه ساماندهی و مدیریت پسماندهای بیمارستانی و عفونی پرداختند و تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات