کشف و جمع‌آوری 41 دستگاه ماینر غیرمجاز در البرز

کشف و جمع‌آوری 41 دستگاه ماینر غیرمجاز در البرز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن کریمی" با بیان اینکه ارزش دستگاه‌های ماینر کشف شده 21 میلیارد ریال است، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی، جهت بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب ماینر در محدوده غرب، فردیس فلکه پنج، مهرشهر (کیان‌مهر)، ساوجبلاغ، چهارباغ (شهرک ابریشم)، با هماهنگی مراجع قضایی و اخذ مجوز ورود به مراکز استقرار ماینر، به مناطق مورد نظر مراجعه و نسبت به کشف و ضبط این دستگاه‌ها اقدام کردند.
وی با اشاره به مصرف بالای برق دستگاه‌های ماینر گفت: استفاده غیرمجاز از ماینر نقش موثری در افزایش پیک‌بار در ماه‌های گرم سال داشته و موجب تشدید خاموشی‌های ناشی از کمبود انرژی نیروی برق در سطح منطقه می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز بیان کرد: استفاده از انشعاب برق بدون داشتن مجوزات لازم برای استخراج رمز ارز، غیرقانونی بوده و موجب خسارت به تجهیزات برقی و محدودیت در تامین برق مطمئن و پایدار صنایع و مردم می‌شود.
وی ادامه داد: شهروندان این استان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرقانونی در حوزه استخراج غیرمجاز رمز ارز دیجیتال می‌توانند پس از کسب اطمینان از محل فعالیت این استخراج کنندگان مراتب را از طریق اپلیکیشن برق من، سامانه اینترنتی به آدرسtavanir.org.ir/samaat و سامانه پیامگیر 33121 گزارش و از پاداش نقدی بهره‌مند شوند
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات