آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر سرمست در استان کرمانشاه

آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر سرمست در استان کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا کاکاوند" در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر سرمست، ضمن بیان این مطلب که میزان بارش‌ها در استان کرمانشاه در مجموع نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۴۴ درصد کاهش داشته، افزود: تاثیرات کاهش نزولات آسمانی بر منابع تامین آب استان محسوس است، همچنین اثرات این مسئله در شهرستان گیلانغرب به علت فقیر بودن منطقه از لحاظ منابع آب زیرزمینی دو چندان است.

وی اعتبار پروژه آبرسانی سرمست را که شامل بیش از ۹ هزار متر خط انتقال و احداث مخزن ۱۵۰ مترمکعبی است را ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون چندین حلقه چاه در شهرستان حفر شد است که به علت دبی پایین با کمترین مشکل، خشک و از مدار بهره‌برداری خارج می‌شدند؛ به همین منظور در دی ماه سال گذشته کار مطالعات و طراحی آبرسانی به شهر سرمست و سه روستای تابعه آن در دستور کار همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و در یک بازه زمانی کوتاه کارهای مطالعاتی آن انجام شد و با برگزاری مناقصه و عقد قرارداد امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.
وی افزود: خوشبختانه منبع تامین آب در نظر گرفته شده از منابع پایدار است که تا ۲۰ سال آینده هیچ نگرانی در خصوص آب شرب شهر نخواهیم داشت.

کاکاوند به تشریح پروژه‌های شهرستان پرداخت و خاطر‌نشان ساخت: شرکت آبفای استان در سطح شهرستان گیلانغرب پروژه‌های آبرسانی متعددی را در دست اجرا دارد از جمله پروژه آبرسانی مجتمع‌های دیره، گورسفید، ویژنان، چله، حیدریه، مهر و تعدادی دیگر از مجتمع‌ها که از منابع استانی، ملی و محرومیت‌زدایی تامین اعتبار شده‌اند و قرارداد تمامی این پروژه‌ها به استثنای یک پروژه عقد شده است.
وی افزود: بنا داریم تا تابستان سال جاری تمامی پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم که در این راستا شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی شهرستان نیز حداقل ۵ درصد افزایش خواهد یافت و در مجموع این تلاش‌ها باعث تامین آب شرب پایدار برای شهرستان خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سرمست نیز که در حال اجرا است به یاری خدا در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهر سرمست و سه روستای(داربادام، ژاومرگ علیا و سفلی) با هزار و ۳۲۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۵ هزار و ۱۲۰ نفر در ۶۵ کیلومتری کیلومتری شهر گیلانغرب قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات