اجرای خط انتقال آب برای رفع محدودیت آبی "میل‌نادر" و روستاهای اطراف در سیستان

اجرای خط انتقال آب برای رفع محدودیت آبی "میل‌نادر" و روستاهای اطراف در سیستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و به منظور حل مشکل آب شرب اهالی "میل‌نادر"، اجرای خط انتقال آب از "طرح جامع آبرسانی به روستاهای سیستان" پیش‌بینی شده است و این خط از محدوده روستای کمالی اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با این عملیات مشکل افت فشار در روستاهای گلخانی و انتهای شبکه نیز حل شود، افزود: همچنین می‌توان از این خط انتقال به صورت پدافند‌غیرعامل در صورت تداوم خشکسالی و عدم آورد رودخانه، به عنوان تأمین کننده آب بخش صابری از منابع تامین آب بندان استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مطالعات اجرای خط انتقال در پی بازدید و سفر وزیر نیرو در فروردین‌ماه به استان، نهایی و طی هفته‌های آتی، در قالب طرح جهاد آبرسانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز خواهد شد تا در بازه زمانی یکساله تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
این مقام مسئول با اشاره به وضعیت آب روستای میل‌نادر تصریح کرد: این روستا در دهستان قائم‌آباد از توابع بخش صابری شهرستان نیمروز قرار دارد و در زمان اجرای طرح جامع آبرسانی به روستاهای سیستان در دهه ۷۰، میل‌نادر ماهیت عشایری داشت و عشایر حاشیه دریاچه هامون در فصول مستعد چرای دام در این نقطه مستقر می‌شدند.
قاسمی ادامه داد: آبرسانی به روستا طی سال‌های ۸۴ تا ۸۵ از محل یک چشمه و با اجرای بیش از ۱۲ کیلومتر خط انتقال، شبکه توزیع و مخازن توسط شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت، اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر که به صورت مداوم و پی‌در‌پی در منطقه فراگیر شده، کیفیت آب چشمه به سمت لب شور رفته است.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به منظور تأمین آب شرب و با‌ توجه به اینکه اصل روستا ماهیت عشایر داشته است و از روستاهای منطقه سیستان فاصله دارد، آبرسانی سیار برای شرب اهالی توسط اداره امور عشایر شهرستان صورت می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات