کشف بیش از  4 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در اصفهان

کشف بیش از 4 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید علاقمندان" اظهار داشت: این تعداد ماینر از 312 مرکز که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌نمودند، کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه میزان محاسبه شده انرژی برق برای استخراج این میزان رمز ارز 54 گیگاوات ساعت بوده است، افزود: با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بعضی از افراد در تعرفه‌های تخفیفی مختلف به دنبال استخراج رمز ارز هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌های پرسنل انتظامی، گفت: سال گذشته همکاری خوبی با نیروی انتظامی و مراجع قضایی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه توسعه رويت‌پذيري و كنترل پذيري از طريق كنتورهاي هوشمند يكي از مهم‌ترين ابزارهای جلوگيري از استخراج رمز ارز غيرقانوني است، تصریح کرد: مجموع توان ماينر‌هاي كشف شده 9 هزار و 846 كيلووات است.
علاقمندان بیان كرد: دستگاه‌هاي ماينر علاوه بر مصرف بالاي برق، فشار مضاعفی به شبكه‌هاي توزيع و خسارت به لوازم برقي مشترکان وارد مي‌كنند .
وی از شهروندان اصفهانی خواست که در صورت اطلاع از مراکز استخراج رمز ارز با شماره تلفن 34121335 تماس حاصل نمایند و یا به سایت شرکت توانیر مراجعه کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات