تغییر مسیر هند از چابهار به عرب-مد/ تقویت همکاری‌های هند و اسرائیل از کانال بندر حیفا در گروه I۲U۲

تغییر مسیر هند از چابهار به عرب-مد/ تقویت همکاری‌های هند و اسرائیل از کانال بندر حیفا در گروه I۲U۲

اما عملکرد شرکت هندی «آی پی جی ال» به عنوان اپراتور بندر شهید بهشتی و شکل گیری مسیرهای جدید برای انتقال بار از بنادر هندوستان به سوی روسیه، کشورهای آسیای میانه و اروپا و حتی افغانستان نشان دهنده تغییر مواضع هند در خصوص توافق چابهار است. آنچه که وضعیت فعالیت اپراتور هندی را در بندر شهید بهشتی نشان می‌دهد این است که در همین مدت کوتاه در این شرکت حداقل ۳ مدیر عامل تغییر کرده‌اند و سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری تکمیل نشده و گفته می‌شود اپراتور هندی تا انعقاد قرارد ۱۰ ساله، اجازه استفاده از ۶ جرثقیل‌ ساحلی وارد شده به چابهار را که ارزش آنها حدود ۲۵ میلیون دلار است، نمی‌دهد. از سوی دیگر، در شرایطی که عملکرد کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان یک شاخص برای عبور بارهای ترانزیتی حاصل از بازارسازی اپراتور هندی به شدت افت پیدا کرده، تازه‌ترین اقدام هند یعنی ورود به کریدور ...

متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    منبع خبر

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا) یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات